Sosiaalisen median videomarkkinoinnin kehittäminen Iisalmen Peli-Karhuille
Remes, Arttu (2024)
Remes, Arttu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111528370
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111528370
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan sosiaalisen median vaikutusta urheiluseuran mainontaan ja kuinka pienellä budjetilla oleva seura voi sitä toteuttaa. Tavoitteena on saada Iisalmen Peli-Karhuille (IPK) parhaat mahdolliset keinot kehittyä sosiaalisen median markkinoinnissa rajallisella budjetilla. Lisäksi tavoitteena on selvittää, mille kanaville seuran fanit haluavat sisältöjä ja minkälaista sisältöä kannattaa toteuttaa. Tietoperustassa perehdytään urheilumarkkinointiin ja mitä hyötyä sosiaalisen median käytöllä on urheiluseuralle. Tämän lisäksi perehdytään sosiaalisen median eri kanaviin ja kuinka paljon kyseisillä kanavilla on käyttäjiä. Tietoperustassa myös käsitellään erilaisia haastattelumalleja ja aineiston käsittelyä. Opinnäytetyön ensimmäisessä toiminnallisessa osuudessa toteutan kyselyn IPK:n kanaville. Toiminnallisen osuuden toisessa vaiheessa toteutan teemahaastattelumallilla tehdyn haastattelun ja haastateltavana oli IPK:n some vastaava. Haastattelun tuloksista ilmenee IPK:n toimintamalleja ja tulevaisuuden suunnitelmia. Kyselyn ja haastattelun tarkoitus on kerätä taustatietoa, joiden perusteella kasaan heille kehitysideat.