Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Battle of the Philosophies : Comparing time-based and condition-based maintenance philosophies

Malmberg, Veikko (2024)

 
Avaa tiedosto
Malmberg_Veikko.pdf (2.153Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Malmberg, Veikko
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111828533
Tiivistelmä
The objective of this thesis was to compare two different maintenance philosophies. This was done from the point of view of a tugboat-operating shipbroker, interested in the useful lifetime of the propulsion thrusters and the economic effects which both maintenance philosophy candidates would have on the maintenance plans on a strictly economical level. The different effects they would have on the future maintenance plans and budgets were compared, as well as the possibilities they have detecting forthcoming machinery failures before the failures would get severe. The study used both quantitative and qualitative approach due to the still rather novel status of a 5th generation maintenance programs, but also the scientific approach based on the documented and more theoretical studies of renowned maintenance specialists was utilized.

The results, gathered from real-life experience and theoretical studies, pointed in the same direction: condition-based monitoring is the most useful condition maintenance philosophy when the machine under surveillance is critical for the vessel or process. The results can be seen viable not just in the realm of the maritime industry, but also in a broader context.

This thesis was written for a Finnish tugboat company, which has decided to stay unnamed. Thus, the official recipient of the thesis will be Kongsberg Maritime Finland Oy.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste