Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Karelia-Soudulle

Nevalainen, Elina (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Nevalainen_Elina.pdf (1.582Mt)
Lataukset: 


Nevalainen, Elina
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502051910
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää pohjoiskarjalaisen retkisoututapahtuman, Karelia-Soudun, markkinointia sekä laatia sille kattava ja selkeä markkinointisuunnitelma. Työn tavoitteena oli huomioida erityisesti markkinoinnin kohderyhmät sekä toimenpiteiden aikatauluttaminen. Työn toimeksiantaja oli liikuntajärjestö Pohjois-Karjalan Liikunta ry, joka toimii yhteistyössä soutua järjestävän Karelia-Soutu ry:n kanssa.

Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen. Työn teoriapohja koottiin markkinointia ja tapahtumia käsittelevistä kirjallisista ja sähköisistä lähteistä, minkä lisäksi hyödynnettiin tapahtumanjärjestäjien näkemyksiä tapahtuman markkinoinnin kehittämiseen. Näitä näkemyksiä selvitettiin puolistrukturoidun haastattelun avulla. Markkinointisuunnitelman laatiminen käynnistettiin tapahtuman ja sen markkinoinnin nykytilanteen analysoinnilla sekä sisäiset että ulkoiset tekijät huomioiden. Markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa pyrittiin käsittelemään markkinoinnin osa-alueita monipuolisesti, kuitenkin markkinoinnin resurssien puitteissa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi kirjallinen markkinointisuunnitelma, jossa toteutettavat markkinointitoimenpiteet suunniteltiin operatiivisesti vuodelle 2015. Nämä markkinointitoimenpiteet esitettiin sekä taulukkona että graafisessa muodossa eli vuosikellona niiden aikataulutuksen hahmottamiseksi. Lisäksi suunniteltuja toimenpiteitä selostettiin tarkemmin ja niiden valintaa ja hyötyjä perusteltiin. Suunnitelmassa päädyttiin hyödyntämään erityisesti verkkomarkkinoinnin toimenpiteitä. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena oli helpottaa ja selkeyttää tapahtuman markkinointia, ja sitä voidaan hyödyntää myös tulevaisuudessa markkinoinnin pohjana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste