Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myyntitaitojen vahvistaminen koulutuksen avulla suoramarkkinoinnissa : case: Suoramarkkinointi Mega Oy

Hugg, Marja (2015)

Avaa tiedosto
Hugg_Marja.pdf (981.5Kt)
Lataukset: 


Hugg, Marja
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501221517
Tiivistelmä
Suoramarkkinointi yleistyy. Informaatioteknologian kehitys on mahdollistanut uusia metodeja ja työkaluja yksilökeskeisempään suoramarkkinointiin. Suoramarkkinointi on nykyään kustannustehokkaampaa kuin massamarkkinointi ja varmasti osittain tästä johtuen suoramarkkinoinnin suosio yritysten markkinointikeinona on kasvussa. Teknologian kehitys vastaavasti vaatii organisaatioita kehittämään ja kouluttamaan henkilökuntaansa. Kehittämällä myyntityötaitoja aikaansaadaan laadukas asiakaskokemus, jolla pyritään parantamaan organisaation tulosta.

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää koulutuksen vaikutusta myyntituloksiin. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko koulutuksella (koulutusmäärä koulutussisällöillä) merkitystä myyntituloksiin. Tutkimuksen kohderyhmän muo-dosti Suoramarkkinointi Megan myyjäkunta Suomessa.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena pitkittäistutkimuksena. Teoriaosion pohjalta laadittiin hypoteesit ja ne testattiin SPSS –ohjelmalla. Soittojärjestelmään kertyneet myyntitiedot kerättiin kolmen kuukauden ajanjaksolla. Myyntiedoista laadittiin havaintomatriisi Exceliin ja siirrettiin SPSS ohjelmaan tilastollista analyysiä varten. Lisäksi suoritettiin kysely. Analyysimenetelminä käytettiin toistettujen mittausten varianssianalyysia sekä toistettujen mittausten t-testiä. Edellä manituilla testeillä tarkastettiin ryhmien välisiä keskiarvoeroja ja testattiin tilastollinen merkitsevyys.

Tutkimustulosten mukaan kahdella koulutussisällöllä (vastaväitteet sekä äänenkäyttö sosiaalisen tyylin kontekstissa) oli myyntiä nostattava vaikutus. Lisäksi tutkimustuloksissa ilmeni, että myyjien asenne ja toimintatapa on asiakaspalveluläheinen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste