Myynnin kasvattaminen huolintayrityksessä : uusasiakashankinta vs. asiakassitouttaminen
Orjala, Aleksi (2024)
Orjala, Aleksi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112931190
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112931190
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on laatia toimeksiantajayritykselle Oy Vaasahuolinta – Vasaspedition Ab:lle tutkimus, jossa selvitetään yritykselle sopivin lähestymistapa myynnin kasvattamiseen. Työssä tutkitaan kahta eri tapaa saavuttaa kasvua, uusasiakashankintaa sekä asiakassitouttamista. Työn lopputuloksena syntyy tutkimus siitä, kumpi tapa on työn toimeksiantajayritykselle kannattavampi myynnin kasvattamisen saavuttamiseksi ja kuinka yritys voi implementoida kyseisen tavan, tai tapojen yhdistelmän, osaksi liiketoimintaansa.
Tutkimus ja sen tulokset ovat toimeksiantajayrityslähtöisiä, joten tässä työssä esiintyviä tutkimuksia ja tuloksia on syytä tulkita ja hyödyntää harkiten esimerkiksi ulkopuoleisiin yrityksiin sekä jatkotutkimuksiin.
Tutkimus ja sen tulokset ovat toimeksiantajayrityslähtöisiä, joten tässä työssä esiintyviä tutkimuksia ja tuloksia on syytä tulkita ja hyödyntää harkiten esimerkiksi ulkopuoleisiin yrityksiin sekä jatkotutkimuksiin.