Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Erilaisten digitaalisten toimintamallien vertailu IT-sopimusehdot-palvelun digitalisointia varten : case: Keskuskauppakamari

Salmi, Tiina (2024)

 
Avaa tiedosto
Salmi_Tiina.pdf (1.292Mt)
Lataukset: 


Salmi, Tiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112831113
Tiivistelmä
Kehittämistyön tavoitteena oli selvittää, millaisia digitaalisia ratkaisuja on tarjolla IT-sopimusehdot-palvelun saattamiseksi nykyistä digitalisempaan muotoon sekä vertailla erilaisia vaihtoehtoja. Kehittämistyön toimeksiantaja oli Keskuskauppakamari. Tavoitteena oli antaa toimeksiantajalle konkreettinen ehdotus työkalusta tai teknologisia ratkaisuja tarjoavasta yrityksestä.

Tietoperustaa kerättiin viimeisimmän tutkimustiedon mukaisesti. Tietoa etsittiin ja analysoitiin pk-yrityksen näkökulmasta. Tietoperustassa tutustuttiin yritysten digitalisaatioon, erilaisiin teknologisiin ratkaisuihin sekä tekoälyyn. Menetelminä käytettiin laadullisen tutkimuksen menetelmiä, ja kyseessä oli tapaustutkimus. Empiiristä aineistoa kerättiin haastatteluiden ja havainnoinnin avulla. Haastateltavina olivat toimeksiantajayrityksen ulkopuoliset asiantuntijat. Lisätietoja saatiin aiemmin suoritetun asiakaskyselyn vastauksista. Aineistoa analysoitiin teemoittelua avuksi käyttäen.

Tulokset osoittavat, että IT-sopimusehdot-palvelun digitalisoiminen ja uusien teknologioiden omaksuminen ovat yrityksen kehitykselle merkittäviä tekijöitä juuri tämän hetken digitalisoituvassa maailmassa. Kehittämistyön tuloksena pystyttiin rajaamaan mahdollisia yhteystyötahoja, joiden avulla tavoite saavutettaisiin. Tuloksena esitellään erilaiset vaihtoehdot ja sellainen toimintamalli, joka olisi toteutuskelpoinen ottaen huomioon toimeksiantajan kanssa sovitut rajaukset. Kehittämistyö vahvistaa entisestään toimeksiantajan digiosaamista ja parantaa yrityksen digitaalisten palveluiden tasoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste