Markkinointisuunnitelma Cocosalon Oy:lle
Tarvainen, Kalle (2024)
Tarvainen, Kalle
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332546
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332546
Tiivistelmä
Tässä opinäytetyössä tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma Savonlinnassa, Etelä-Savossa sijaitsevalle parturi-kampaamolle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen toimeksiantaja oli Cocosalon Oy.
Opinnäytetyön kirjallisuusosiossa on käsitelty markkinoinnin teoriaa sekä eri sosiaalisen median kanavia. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös toiminnallisen opinnäytetyön menetelmäkirjallisuutta. Lähdeaineisto koostuu tarkasti valitusta kirjallisista sekä sähköisistä lähteistä.
Opinnäytetyön produktina syntyi markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena oli lisätä yrityksen tunnettavuutta, kasvattaa seuraajamääriä ja tuoda esiin erilaisia sisältönäkökulmia. Työ sisältää suoria markkinointikeinoja sekä sisältövinkkejä valittuihin kanaviin. Produktiin on lisätty kuvina myös markkinoinnin vuosikello ja viikkosuunnitelma.
Produkti on luotu helpottamaan toimeksiantajayrityksen markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Suunnitelmaa tulee kehittää yrityksen kehittyessä, jotta se vastaa yrityksen nykytilaa ja seuraa markkinoinnin trendejä.
Opinnäytetyön kirjallisuusosiossa on käsitelty markkinoinnin teoriaa sekä eri sosiaalisen median kanavia. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös toiminnallisen opinnäytetyön menetelmäkirjallisuutta. Lähdeaineisto koostuu tarkasti valitusta kirjallisista sekä sähköisistä lähteistä.
Opinnäytetyön produktina syntyi markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena oli lisätä yrityksen tunnettavuutta, kasvattaa seuraajamääriä ja tuoda esiin erilaisia sisältönäkökulmia. Työ sisältää suoria markkinointikeinoja sekä sisältövinkkejä valittuihin kanaviin. Produktiin on lisätty kuvina myös markkinoinnin vuosikello ja viikkosuunnitelma.
Produkti on luotu helpottamaan toimeksiantajayrityksen markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Suunnitelmaa tulee kehittää yrityksen kehittyessä, jotta se vastaa yrityksen nykytilaa ja seuraa markkinoinnin trendejä.