Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Bridging the gap with customers using machine learning on the NPS dataset

Chauhan, Jonu (2024)

 
Avaa tiedosto
Chauhan_Jonu.pdf (1.893Mt)
Lataukset: 


Chauhan, Jonu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332335
Tiivistelmä
One of the key tools companies worldwide use to measure customer satisfaction is via the Net Promoter Score (NPS). This thesis tackles the problems in analyzing NPS data due to open text feedback, low response rates, and class imbalance in customer churn prediction. This research applies machine learning techniques such as natural language processing (NLP) and regression models to classify open-text feedback, fill in missing NPS scores and predict customer churn. To that end, SpaCy is used specifically to identify key drivers from open text feedback responses and categorize them to help draw meaningful insights. Customer satisfaction and loyalty were explored using sentiment analysis and predictive analysis models. The study also handles class imbalance indirectly through appropriate resampling techniques used as a condition to guarantee balanced and effective identification of churn rates. These results show that classifying feedback and predicting missing scores enhance the accuracy of NPS analysis and customer churn prediction yields actionable insights to inform retention strategies. In this work, we demonstrate how NLP and machine learning can solve some of the common challenges of customer satisfaction metrics and bolster machine learning based NPS analysis.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste