Kehittyminen markkinoinnin asiantuntijaksi
Simolin, Meeri (2024)
Simolin, Meeri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432939
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432939
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tavoite on kuvata ammatillista kehitystäni työtehtävieni muuttuessa organisaation sisällä myynnistä markkinointiin ja kehittyä osaavaksi sekä tuottavaksi markkinoinnin asiantuntijaksi. Työelämäkumppani tavoittelee samaa, kehittynyttä asiantuntijaa, joka osaa hyvällä menestyksellä suorittaa uusia työtehtäviä itsereflektion ja perehdytyksen kautta.
Tässä päiväkirjaopinnäytetyössä kirjattiin kahdeksan viikon ajan työtehtäviäni ja ajatuksiani työhön liittyen. Raportointiviikkoihin valmistauduttiin viikkosuunnitelmat laatimalla. Jokainen viikko sisälsi myös viikkoanalyysin, jonka päätelmät perustuvat ammattikirjallisuuteen ja muihin relevantteihin lähteisiin, kuten artikkeleihin.
Päiväkirjaraportoinnin, viikkoanalyysien ja yhteenvedon perusteella tavoite saavutettiin ja markkinoinnin asiantuntijaksi kehittyminen onnistui. Opinnäytetyöprosessi tuki tavoitteeseen pääsemisessä ohjaten yhdistämään työssä opittua tietoperustaan. Jatkuvan kehityksen tarve huomioitiin, jossa esihenkilöltä saatava palaute on avainasemassa.
Tässä päiväkirjaopinnäytetyössä kirjattiin kahdeksan viikon ajan työtehtäviäni ja ajatuksiani työhön liittyen. Raportointiviikkoihin valmistauduttiin viikkosuunnitelmat laatimalla. Jokainen viikko sisälsi myös viikkoanalyysin, jonka päätelmät perustuvat ammattikirjallisuuteen ja muihin relevantteihin lähteisiin, kuten artikkeleihin.
Päiväkirjaraportoinnin, viikkoanalyysien ja yhteenvedon perusteella tavoite saavutettiin ja markkinoinnin asiantuntijaksi kehittyminen onnistui. Opinnäytetyöprosessi tuki tavoitteeseen pääsemisessä ohjaten yhdistämään työssä opittua tietoperustaan. Jatkuvan kehityksen tarve huomioitiin, jossa esihenkilöltä saatava palaute on avainasemassa.