Flutter-pohjaisen sovelluksen kehitys ja tunnistustekniikoiden hyödyntäminen : case : Casamedia
Mäkelä, Lauri (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533208
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533208
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda ongelmanratkaisut optisia tunnistustekniikoita vaativille käyttöliittymille ja asiakaspalautteiden käsittelylle. Opinnäytetyössä esitellään kolme luotua käyttöliittymää, joissa havainnollistetaan Flutterin käyttöä sekä koodinlukutekniikoiden hyödyntämistä osana isompaa sovelluskokonaisuutta. Työn toimeksiantajana toimi Casamedia Ky.
Sovelluskehityksessä käytetään Dart ohjelmointikieltä ja Flutter käyttöliittymäkehitys-työkalua. Työssä käydään läpi haluttujen toimintojen mahdollistavien käyttöliittymien rakentamista ja tarkastellaan OCR ja barcode/QR tunnistustekniikoiden toiminnallisuutta, implementoimista ja hyödyntämistä sovelluksessa. Lisäksi läpi käydään toimintakelpoisten käyttöliittymien luomista tekstintunnistuksen, tuotelistauksessa ja käyttäjätuen rakentamisessa.
Lopputuloksena saatiin onnistuneesti luotua vaaditut käyttöliittymät.
Sovelluskehityksessä käytetään Dart ohjelmointikieltä ja Flutter käyttöliittymäkehitys-työkalua. Työssä käydään läpi haluttujen toimintojen mahdollistavien käyttöliittymien rakentamista ja tarkastellaan OCR ja barcode/QR tunnistustekniikoiden toiminnallisuutta, implementoimista ja hyödyntämistä sovelluksessa. Lisäksi läpi käydään toimintakelpoisten käyttöliittymien luomista tekstintunnistuksen, tuotelistauksessa ja käyttäjätuen rakentamisessa.
Lopputuloksena saatiin onnistuneesti luotua vaaditut käyttöliittymät.