Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Perehdytys palautekyselyn selvitys yrityksessä X

Hyttinen, Kare; Ryynänen, Mika (2024)

Avaa tiedosto
Hyttinen_Ryynanen.pdf (716.0Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Hyttinen, Kare
Ryynänen, Mika
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533223
Tiivistelmä
Matkailu- ja ravintolapalvelut ovat kasvava toimiala, sekä yksi suurimmista toimialoista maailmalla, jossa
vaihtuvuus on suurta. Yksi suurimmista alan vaihtuvuuteen vaikuttavista tekijöistä on perehdytys.
Opinnäytetyössä käydään läpi laajasti onnistuneen perehdytyksen piirteitä ja miten hyvä ja kattava
perehdytys kulkee alusta loppuun. Perehdytyksen lisäksi opinnäytetyössä käydään läpi johtamisen
vaikutusta perehdytyksen toteuttamiseen. Perehdytyksen laadun arvioimiseen sisäisenä palveluna
hyödynnettiin Gaps-mallia.
Opinnäytetyössä tutkitaan toimeksiantajan toiveiden mukaisesti perehdytyksen palautekyselyä ja sen
matalaa vastausprosenttia toimeksiantajan toimipisteissä. Tutkimuksen toteuttamiseksi toimeksiantaja
rajasi toimipisteet, jossa tutkimus suoritettiin. Tutkimuksen toteuttamisessa käytettiin Google Forms-
kyselysivustoa ja saatujen vastausten yleistämiseksi teemahaastattelua. Tutkimuksen kohderyhmänä toimi
toimeksiantajan toimipisteiden työntekijät ja vuoropäälliköt. Teema haastatteluun valittiin 6
toimeksiantajan vuoropäällikköä, sillä tältä kohderyhmältä vastausten määrä kyselyistä oli toivottua
vähäisempää. Tutkimuksessa selvisi, ettei moni osallistuja ole vastannut toimeksiantajan perehdytyksen
palautekyselyyn. Syitä olivat muun muassa perehdytyksen palautekyselyn tietoisuuden puute ja sen
unohtaminen. Nämä syyt nousivat kyselyssä ja haastatteluissa eniten esille Tutkimustulosten perusteella
toimeksiantajan olisi hyvä jakaa enemmän tietoa perehdytyksen palautekyselystä ja varmistaa sen käyttö
jokaisessa toimipisteessä. Toimipisteiden vastuulle jää perehdytyksen palautekyselyn läpikäynti uuden
työntekijän kanssa ja siihen vastaamisen varmistaminen. Näiden toimintojen avulla toimeksiantajan
perehdytyksen palautekyselyn vastausprosentti nousisi ja mahdolliset perehdytyksen ongelmat tulee esille,
joita toimeksiantaja pääsee jatkossa kehittämään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste