SynergyBus-palvelun käyttäjäkohtainen raportti
Lekander, Aleksi (2014)
Lekander, Aleksi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502172318
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502172318
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luodaan ehdotus uuden internet-palvelutuotteen sisällölle ja käydään läpi sen hyödyllisyyttä sekä tarvetta uutta tuotetta lanseeraavalle yritykselle ja sen asiakkaille. Uusi palvelutuote on suunnattu internet-palvelua tarjoavan yrityksen asiakkaille lisätyökaluksi kasvat-tamaan palvelun arvoa asiakkaiden näkökulmasta. Lisäksi uuden tuotteen on tarkoitus lisätä internet-palveluntarjoajan tietoa asiakkaidensa palvelun käytöstä.
Työssä käydään läpi kannattavuuteen ja markkinoihin liittyvää teoriaa, jotka vaikuttavat palve-lunkäyttäjän liiketoimintaan ja palvelunkäyttöön. Lisäksi teoriassa käydään läpi palveluntarjoajan näkökulmasta teoriaa, joka vaikuttaa uuden tuotteen hyötyyn ja vastuuseen. Työn tutkimusme-netelminä on käytetty laadullisia haastatteluita sekä opinnäytetyöntyöntekijän omaa havainnoin-tia ja kokemusta alasta.
Työssä esitetään ehdotelma uuden tuotteen sisällölle ja se perustellaan suoritetulla tutkimuksella ja työntekijän oman kokemuksen tuomalla tiedolla. Ehdotelmassa havainnollistetaan tuloksia erilaisilla kuvaajilla ja kaavioilla ja selitetään, miksi ne on ehdotelmaan valittu. Tämän työn avulla uutta tuotetta lanseeraava saa tiedon siitä mitä, tuotteeseen voisi tulla. Lisäksi työn avulla yritys saa tiedon siitä, mikä palvelun asiakkaita uudessa tuotteessa kiinnostaa ja millaisena he sen haluaisivat.
Työssä käydään läpi kannattavuuteen ja markkinoihin liittyvää teoriaa, jotka vaikuttavat palve-lunkäyttäjän liiketoimintaan ja palvelunkäyttöön. Lisäksi teoriassa käydään läpi palveluntarjoajan näkökulmasta teoriaa, joka vaikuttaa uuden tuotteen hyötyyn ja vastuuseen. Työn tutkimusme-netelminä on käytetty laadullisia haastatteluita sekä opinnäytetyöntyöntekijän omaa havainnoin-tia ja kokemusta alasta.
Työssä esitetään ehdotelma uuden tuotteen sisällölle ja se perustellaan suoritetulla tutkimuksella ja työntekijän oman kokemuksen tuomalla tiedolla. Ehdotelmassa havainnollistetaan tuloksia erilaisilla kuvaajilla ja kaavioilla ja selitetään, miksi ne on ehdotelmaan valittu. Tämän työn avulla uutta tuotetta lanseeraava saa tiedon siitä mitä, tuotteeseen voisi tulla. Lisäksi työn avulla yritys saa tiedon siitä, mikä palvelun asiakkaita uudessa tuotteessa kiinnostaa ja millaisena he sen haluaisivat.