Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mobiilimarkkinointi osana brändin rakentamista

Laajala, Hanna (2015)

 
Avaa tiedosto
Laajala_Hanna.pdf (1.410Mt)
Lataukset: 


Laajala, Hanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502172299
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaisia mobiilimarkkinointimuotoja on olemassa ja kuinka niitä voidaan käytännössä hyödyntää osana brändin rakentamista.

Laadullinen tutkimus toteutetaan käytännön esimerkkejä vertailemalla sekä analysoimalla. Analysoinnin kohteena ovat mobiilimarkkinointiviestit, joita suomalaiset sekä Suomessa toimivat yritykset ovat hyödyntäneet tai lähettäneet osana markkinointiaan. Tutkimuksessa esiintyvät esimerkkikohteet on kerätty syys- ja joulukuun välisenä aikana vuonna 2014.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu kahdesta eri aihealueesta, jotka ovat brändi ja sen rakentaminen sekä mobiilimarkkinointi. Brändiä ja sen rakentamista käsittelevässä osassa avataan ensiksi brändiä käsitteenä, minkä jälkeen keskitytään brändin rakentamiseen ja sen eri osa-alueisiin. Mobiilimarkkinoinnin osalta tarkastellaan sen määritelmää, nykytilannetta sekä tulevaisuutta. Lisäksi teoriaosuuden lopussa käsitellään ja avataan vielä eri mobiilimarkkinointimuotojen käsitteitä sekä määritelmiä.

Työn empiriaosuudessa tutkittavia mobiilimarkkinoinnin muotoja peilataan teoriaosuudessa käsiteltyihin brändin rakentamisen eri vaiheisiin. Tutkittavia mobiilimarkkinoinnin muotoja ja niiden osuutta brändin rakentamisessa tarkastellaan esimerkkitapauksia analysoimalla.

Tutkimuksessa saatiin selville miten mobiilimarkkinoinnin muotoja voidaan hyödyntää brändiä rakennettaessa. Esimerkkitapauksia analysoimalla pystyttiin toteamaan, että mobiilimarkkinointia voidaan hyödyntää erityisesti brändin tunnettuuden rakentamisessa, brändi-identiteetin vahvistamisessa sekä asiakassuhteiden ja brändiuskollisuuden luomisessa sekä ylläpitämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste