Liiketoimintasuunnitelma : JW Design
Wredfors, Jani (2024)
Wredfors, Jani
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034147
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034147
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia JW Design -yritykselle liiketoimintasuunnitelma, joka tukee sen valokuvaus- ja verkkosivupalveluiden kehitystä. Työssä keskityttiin markkinoinnin, asiakashankinnan ja brändin vahvistamiseen sekä osakeyhtiöksi siirtymisen mahdollisuuksiin. Tavoitteena oli antaa yrittäjälle käytännön työkaluja yrityksen kasvun ja kehityksen tueksi.
Lähdemateriaalien avulla selvitettiin liiketoimintasuunnitelman hyötyjä sekä digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median roolia asiakashankinnassa ja näkyvyyden lisäämisessä. SWOT- ja TOWS- analyysien avulla arvioitiin yrityksen vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia sekä kilpailijoiden toimintaa.
Työn tuloksena syntyi liiketoimintasuunnitelma, jossa esitetään konkreettisia ehdotuksia asiakashankinnan tehostamiseen, kuten Google Ads -kampanjoiden ja sosiaalisen median mainonnan hyödyntämistä. Suunnitelmassa huomioitiin myös pitkän aikavälin strategia, joka auttaa JW Designia vahvistamaan asemaansa markkinoilla ja tukee sen kasvua.
Lähdemateriaalien avulla selvitettiin liiketoimintasuunnitelman hyötyjä sekä digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median roolia asiakashankinnassa ja näkyvyyden lisäämisessä. SWOT- ja TOWS- analyysien avulla arvioitiin yrityksen vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia sekä kilpailijoiden toimintaa.
Työn tuloksena syntyi liiketoimintasuunnitelma, jossa esitetään konkreettisia ehdotuksia asiakashankinnan tehostamiseen, kuten Google Ads -kampanjoiden ja sosiaalisen median mainonnan hyödyntämistä. Suunnitelmassa huomioitiin myös pitkän aikavälin strategia, joka auttaa JW Designia vahvistamaan asemaansa markkinoilla ja tukee sen kasvua.