Tahko Juhannuksen alueohjelma kehitys : Nelonen Media Live
Saarelainen, Milla (2024)
Saarelainen, Milla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034268
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034268
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Nelonen Media Livelle, joka on osa Sanoma-konsernia. Nelonen media live on Suomen suurin tapahtumajärjestäjä, ja se tuottaa vuodessa yli 20 konserttia ja festivaalia. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia miten toimeksiantajan festivaalia Tahko Juhannuksen alueohjelmaa voi kehittää. Alueohjelman kehittämiseen luotiin kyselytutkimus vuoden 2024 Tahko Juhannuksen asiakkaille, haastattelu kahdelle tuottajalle sekä benchmarking.
Opinnäytetyössä kartoitettiin toimeksiantajan festivaalin alueohjelman nykytilaa, asiakaskokemusta, kehityskohteita ja niiden perusteella tehtiin kehitysideoita. Alueohjelman kehittämiseksi koskevaa tutkimusta toteutettiin eri tutkimusmenetelmien avulla. Tutkimuksessa käytettiin sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä.
Tutkimuksen avulla pystyttiin päättelemään, että alueohjelma kaipaa kehitystä ja monipuolista ohjelmaa alueelle. Asiakaskysely ja benchmarking osoittivat, että alueohjelmaa on mahdollista kehittää. Asiakaskyselyn perusteella myös asiakkaat ovat kiinnostuneita alueohjelman kehittämiseen, ja heiltä tulikin varteenotettavia kehitysideoita Tahko Juhannuksen alueohjelmaan.
Opinnäytetyön tavoite toteutui, ja toimeksiantajalle pystyttiin tarjoamaan tutkimustuloksiin perustuvia alueohjelman kehitysideoita.
Opinnäytetyössä kartoitettiin toimeksiantajan festivaalin alueohjelman nykytilaa, asiakaskokemusta, kehityskohteita ja niiden perusteella tehtiin kehitysideoita. Alueohjelman kehittämiseksi koskevaa tutkimusta toteutettiin eri tutkimusmenetelmien avulla. Tutkimuksessa käytettiin sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä.
Tutkimuksen avulla pystyttiin päättelemään, että alueohjelma kaipaa kehitystä ja monipuolista ohjelmaa alueelle. Asiakaskysely ja benchmarking osoittivat, että alueohjelmaa on mahdollista kehittää. Asiakaskyselyn perusteella myös asiakkaat ovat kiinnostuneita alueohjelman kehittämiseen, ja heiltä tulikin varteenotettavia kehitysideoita Tahko Juhannuksen alueohjelmaan.
Opinnäytetyön tavoite toteutui, ja toimeksiantajalle pystyttiin tarjoamaan tutkimustuloksiin perustuvia alueohjelman kehitysideoita.