Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Generatiivinen tekoäly brändin mukaisen markkinointimateriaalin tuotannossa

Kauria, Aaro (2024)

 
Avaa tiedosto
Kauria_Aaro.pdf (325.1Kt)
Lataukset: 


Kauria, Aaro
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034272
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee yrityksen brändin mukaisen markkinointimateriaalin tuottamista generatiivisella tekoälyllä. Tutkimuksessa selvitettiin minkälaisten markkinointimateriaalien tuottamiseen generatiivinen tekoäly soveltuu, miten brändin mukaisuus voidaan varmistaa tuottaessa generatiivisella tekoälyllä markkinointimateriaalia sekä minkälaisia vaikutuksia sen käyttöönotosta markkinointimateriaalin tuottamisessa voidaan odottaa. Tutkimusta käytetään toimeksiantajan hankkeessa koulutussisällön teoreettisena pohjana.

Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluina neljälle erilaisissa työtehtävissä ja organisaatioissa työskentelevälle ja markkinointimateriaalia generatiivisella tekoälyllä tuottavalle asiantuntijalle. Haastatteluiden tarkoituksena oli saada ammattilaisten näkemystä sekä kokemuksia siitä mihin generatiivinen tekoäly kykenee markkinointimateriaalin tuotannossa ja millä eri tavoin sillä tuotettu materiaali saadaan yrityksen brändin mukaiseksi.

Tutkimuksessa selvisi, että generatiivista tekoälyä voidaan hyödyntää markkinointimateriaalin tuotannossa monipuolisesti sen nopeuttaessa, tehostaessa sekä laskiessa markkinointimateriaalin tuotannosta syntyviä kustannuksia merkittävästi. Generatiivisella tekoälyllä tuotetun markkinointimateriaalin brändin mukaisuus voidaan saavuttaa usealla keinolla, mutta ihmisen rooli brändin mukaisuuden saavuttamisessa on silti suuri.
 
The thesis examines the production of marketing materials in line with a company's brand using generative artificial intelligence. The study explored what types of marketing materials generative artificial intelligence is suitable for, how brand consistency can be ensured when producing marketing materials with generative artificial intelligence and what kind of impacts can be expected from its adoption in the production of marketing materials. The research is used in the client's project as a theoretical basis for training content.

The research was conducted as theme interviews for four experts that produce marketing materials with generative artificial intelligence working in different tasks and organizations. The purpose of the study was to gain professional views and experiences on what generative artificial intelligence is capable of in the production of marketing materials and how the material produced by it can be made consistent with the company's brand.

The study found that generative artificial intelligence can be used in the production of marketing materials in a versatile way, speeding up, enhancing and significantly reducing the costs arising from the production of marketing materials. Brand consistency of marketing materials produced with generative artificial intelligence can be achieved in several ways, but the role of human in achieving brand consistency is still significant.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste