Videopeli prototyypin kehitys Unreal enginellä
Seppänen, Niklas (2024)
Seppänen, Niklas
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034340
Tiivistelmä
Opinnäytteen tavoitteena on kehittää videopeli käyttäen Unreal engine 5 – pelimoottoria. Videopelin prototyyppiä varten haluttiin opinnäytetyössä aikaan saada sulavasti toimivat ydinpelimekaniikat sekä peliin tarvittavat käyttöliittymät. Työntoimeksiantajana oli Ape Brain Games Oy.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi Unreal enginen ominaisuuksia, joita hyödynnettiin pelin kehityksessä. Case-osuus videopeli prototyypin kehityksestä on jaettu kahteen osioon suunnittelu ja toteutus.
Opinnäytetyön tuloksena on peliprototyyppi, jota Ape Brain Games Oy käyttää pelin jatkokehitykseen pelitestauksen avulla.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi Unreal enginen ominaisuuksia, joita hyödynnettiin pelin kehityksessä. Case-osuus videopeli prototyypin kehityksestä on jaettu kahteen osioon suunnittelu ja toteutus.
Opinnäytetyön tuloksena on peliprototyyppi, jota Ape Brain Games Oy käyttää pelin jatkokehitykseen pelitestauksen avulla.