Ympäristövastuun merkitys asiakkaille
Ruohola, Aaron (2024)
Ruohola, Aaron
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034523
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034523
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää ympäristövastuun merkitys asiakkaille. Tätä tutkittiin toimeksiantajayrityksen näkökulmasta.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin keskeisimpiä ympäristövastuuseen liittyviä ohjelmia ja toimintamalleja. Lisäksi perehdyttiin ympäristövastuun osa-alueisiin vähittäiskaupan näkökulmasta.
Kyselytutkimus osuudessa tutkittiin toimeksiantajan, Osuuskauppa Hämeenmaan asiakkaiden näkemyksiä ympäristövastuullisuuteen liittyen. Kyselyn avulla pyrittiin saamaan tietoa asiakkaiden odotuksista ja asenteista, sekä viestinnän tehokkuudesta.
Tulosten perusteella asiakkaat välittivät Osuuskauppa Hämeenmaan ympäristövastuullisuudesta. Tutkimuksen avulla selvisi asiakkaiden mielestä tärkeimmät ympäristövastuullisuuden osa-alueet. Tutkimus tuotti paljon monipuolista tietoa ja antoi kattavaa kuvaa asiakkaiden ajatuksista ja odotuksista.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin keskeisimpiä ympäristövastuuseen liittyviä ohjelmia ja toimintamalleja. Lisäksi perehdyttiin ympäristövastuun osa-alueisiin vähittäiskaupan näkökulmasta.
Kyselytutkimus osuudessa tutkittiin toimeksiantajan, Osuuskauppa Hämeenmaan asiakkaiden näkemyksiä ympäristövastuullisuuteen liittyen. Kyselyn avulla pyrittiin saamaan tietoa asiakkaiden odotuksista ja asenteista, sekä viestinnän tehokkuudesta.
Tulosten perusteella asiakkaat välittivät Osuuskauppa Hämeenmaan ympäristövastuullisuudesta. Tutkimuksen avulla selvisi asiakkaiden mielestä tärkeimmät ympäristövastuullisuuden osa-alueet. Tutkimus tuotti paljon monipuolista tietoa ja antoi kattavaa kuvaa asiakkaiden ajatuksista ja odotuksista.