Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisältöstrategia Yritys X:lle

Hallio, Milja (2024)

 
Avaa tiedosto
Hallio_Milja.pdf (2.282Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Hallio, Milja
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134600
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kyselytutkimuksen avulla, mitä sosiaalisen median kanavia Kuntosali Y:n asiakkaat käyttävät eniten ja mihin tarkoituksiin sekä millainen sosiaalisen median sisältö vetoaa heihin. Kyselytutkimuksen perusteella Yritys X pystyy luomaan sosiaalisen median sisältöstrategian, jonka tarkoituksena on tuoda yritys ihmisten tietoisuuteen sekä hankkia asiakkaita. Toisena tavoitteena tutkimuksessa oli selvittää asiakkaan ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä. Tämä oli tärkeää Yritys X:n näkökulmasta, sillä suuren tarjonnan takia ostopäätökseen vaikuttavilla tekijöillä pystyy optimoimaan toimintaa eri osa-alueilla. Yritys X:n etu tuntea asiakkaansa voi vaikuttaa positiivisesti sen kilpailukykyyn ja asiakastyytyväisyyteen.

Opinnäytetyön aineisto kerättiin määrällisin menetelmin kyselytutkimuksen kautta. Aineistonkeruussa Kuntosali Y:n Instagramiin laitettiin suora linkki, josta kyselyn pääsi tekemään.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan rajata ne suosituimmat sosiaalisen median kanavat, joissa on realistista ja aitoa sisältöä, kiinnostavimmiksi ja käytetyimmiksi vastaajien keskuudessa. Vastauksista voidaan päätellä, että sosiaalisen median sisältöstrategiassa on tärkeää huomioida samaistuttavuus ja yhteenkuuluvuuden tunne, mutta myös se, että voidaan toimia inspiraationa ja asiantuntijana.

Asiakkaan ostopäätökseen vaikutti kyselyn perusteella eniten palvelun laatu, aikaansaadut tulokset sekä valmentajan tietotaito. Tarjoukset ja kampanjat eivät olleet merkittävässä roolissa ostopäätöksen kanssa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste