Uuden alustan loppukäyttäjätutkimus : case: Mepco Portaali
Brandt, Atte (2024)
Brandt, Atte
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134868
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134868
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Accountor HR Solutions Oy:n kehittämää uutta kirjautumisalustaa, Mepco Portaalia. Työssä haluttiin selvittää tämänhetkisten käyttäjien tyytyväisyys tuotteeseen, käyttökokemusta, tunnistaa tuotteen mahdollisia kehityskohteita sekä kerätä käyttäjien toiveita tulevaisuutta varten. Tuote otettiin asiakaskäyttöön keväällä 2024 ja koettiin tärkeäksi selvittää ovatko käyttäjät olleet tyytyväisiä tuotteeseen sekä millaisia kokemuksia heillä on ollut tuotteen käytöstä.
Työssä käyttäjien kokemuksia tuotteen käytöstä kerättiin kyselylomakkeen kautta, jonka validoinnissa oli mukana palvelumuotoilijoita, käyttäjäkokemussuunnittelijoita sekä tuote omistaja, jotta kysymyksillä saatiin varmasti haluttua tietoa. Kysely lähetettiin asiakkaiden pääkäyttäjille 25.9.2024, jotka olivat siinä vaiheessa ottaneet Mepco Portaalin käyttöön. Pääkäyttäjiä pyydettiin myös jakamaan kysely omassa organisaatiossaan työntekijöille.
Kyselyn tulosten perusteella saatiin selvitettyä asiakkaiden tyytyväisyys tuotteeseen sekä nostettua esiin kehityskohteita. Käyttäjien tyytyväisyys tuotteeseen kaikki käyttäjä roolit huomioiden oli 3,4 / 5. Kehityskohteissa korostui etenkin käyttäjän istunnon vanheneminen liian nopeasti.
Työssä käyttäjien kokemuksia tuotteen käytöstä kerättiin kyselylomakkeen kautta, jonka validoinnissa oli mukana palvelumuotoilijoita, käyttäjäkokemussuunnittelijoita sekä tuote omistaja, jotta kysymyksillä saatiin varmasti haluttua tietoa. Kysely lähetettiin asiakkaiden pääkäyttäjille 25.9.2024, jotka olivat siinä vaiheessa ottaneet Mepco Portaalin käyttöön. Pääkäyttäjiä pyydettiin myös jakamaan kysely omassa organisaatiossaan työntekijöille.
Kyselyn tulosten perusteella saatiin selvitettyä asiakkaiden tyytyväisyys tuotteeseen sekä nostettua esiin kehityskohteita. Käyttäjien tyytyväisyys tuotteeseen kaikki käyttäjä roolit huomioiden oli 3,4 / 5. Kehityskohteissa korostui etenkin käyttäjän istunnon vanheneminen liian nopeasti.