Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Uuden paitamallin lanseeraminen B-to-C markkinoille joukkorahoituspalvelun kautta : joukkorahoituspalvelun hyödyntäminen ennakkomyyntikanavana

Koivula, Heikki (2015)

 
Avaa tiedosto
Koivula_Heikki.pdf (1.277Mt)
Lataukset: 


Koivula, Heikki
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502192372
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään joukkorahoituskampanjaa, jossa on kysymys paitamallin ennakkomyynnin järjestämisestä yksityishenkilöinä. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää joukkorahoituskanavan soveltuvuutta yritysidean testaamiseen ja markkinoinnin keinojen soveltamista ennakkomyyntiluonteisen joukkorahoituskampanjan rakentamiseen.

Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä, eli se koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osiosta. Sekä teoria- että toiminnalliset osiot rakentuvat osittain päällekkäin työn sujuvuuden vuoksi. Teoriaosioissa käsitellään joukkorahoitusta sekä markkinointia suunnitellulle kampanjalle hyödyllisiksi katsottujen keinojen osalta. Näihin kuuluu 4P:n mallin mukainen markkinoinnin kilpailukeinojen markkinointimix, jota ennen käsitellään segmentointia, budjettia sekä kilpailijoita. Toiminnallisissa osioissa esitellään ratkaisuja joihin kampanjan suunnittelussa on päädytty niiltä osin, missä ratkaisut on ennen tämän opinnäytetyön julkaisua jo tehty.

Lopputuloksena on saatu aikaseksi joukkorahoituskanavan kautta tehtävää lanseerausta varten hyödynnettävä tietopohja ja suunnitelma, jotka auttavat kampanjan huolellisemmassa rakentamisessa.

Työn tuloksista on saatu selville, että joukkorahoituskanavat soveltuvat hyvin yritysidean testaamiseen niin yrittäjälle kuin yksityishenkilöllekin. Huolellisella suunnittelulla ja hyvällä idealla voi joukkorahoituskanavoiden kautta saada kerättyä hyvin merkittävääkin rahoitusta jo ennen varsinaisen liiketoiminnan käynnistämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste