Markkinointisuunnitelma Cramo Finland : suunnitelma Joensuun toimipisteelle
Haavisto, Lotta (2024)
Haavisto, Lotta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235174
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235174
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä toteutettiin markkinointisuunnitelma Cramo Finlandille. Toteutus on suunnattu Joensuun toimipisteelle. Cramo on täyden palvelun konevuokraamo, joka vuokraa pääsääntöisesti yrityksille monipuolisesti rakentamiseen, huoltoon ja teollisuuteen liittyviä koneita ja laitteita. Markkinointisuunnitelma laadittiin, jotta toimipiste voi alkaa harjoittamaan markkinointia liiketoiminnassaan.
Markkinointisuunnitelman tueksi laadittiin laaja tietoperusta, joka noudattaa SOSTAC-markkinointimallin sisältöä. Kyseisen markkinointimallin avulla toimeksiantajalle tuotettiin kokonaisuus, jossa markkinoinnin periaatteet on avattu yksiselitteisesti ja mahdollisimman saavutettavasti. Markkinointimalli käsittää yrityksen nykytilan katsauksen, esittelyn sopivista markkinointikanavista sekä ohjeistuksen markkinoinnin toteutukseen ja seurantaan.
Opinnäytetyön lopputulos on suunnitelma, jonka avulla toimeksiantajayritys voi toteuttaa markkinointiaan konkreettisesti. Tällä hetkellä yrityksen markkinointi on hyvin vähäistä ja tähän tämän työn on tarkoitus antaa alusta, johon toimeksiantaja voi palata. Markkinointisuunnitelmassa on käsitelty yritykselle sopivia markkinointitoimia, joilla toimeksiantaja voi kehittää markkinointiaan.
Markkinointisuunnitelman tueksi laadittiin laaja tietoperusta, joka noudattaa SOSTAC-markkinointimallin sisältöä. Kyseisen markkinointimallin avulla toimeksiantajalle tuotettiin kokonaisuus, jossa markkinoinnin periaatteet on avattu yksiselitteisesti ja mahdollisimman saavutettavasti. Markkinointimalli käsittää yrityksen nykytilan katsauksen, esittelyn sopivista markkinointikanavista sekä ohjeistuksen markkinoinnin toteutukseen ja seurantaan.
Opinnäytetyön lopputulos on suunnitelma, jonka avulla toimeksiantajayritys voi toteuttaa markkinointiaan konkreettisesti. Tällä hetkellä yrityksen markkinointi on hyvin vähäistä ja tähän tämän työn on tarkoitus antaa alusta, johon toimeksiantaja voi palata. Markkinointisuunnitelmassa on käsitelty yritykselle sopivia markkinointitoimia, joilla toimeksiantaja voi kehittää markkinointiaan.