Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittelevalle markkinointiyritykselle

Storkkila, Alex; Turunen, Taija (2024)

 
Avaa tiedosto
Storkkila_Turunen.pdf (603.7Kt)
Lataukset: 


Storkkila, Alex
Turunen, Taija
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235258
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä laadittiin liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittelevalle markkinointiyritykselle, joka tarjoaa kustannustehokkaita ja asiakaslähtöisiä markkinointipalveluja pienyrityksille. Tavoitteena oli luoda käytännönläheinen ja toteuttamiskelpoinen suunnitelma, joka tukee yrityksen perustamisvaihetta ja auttaa rakentamaan vahvan pohjan liiketoiminnan käynnistämiselle. Työn lähtökohtana oli myös markkinaraon tunnistaminen, sillä monet pienyritykset kohtaavat haasteita digitaalisten markkinointivälineiden hyödyntämisessä.

Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, ja sen sisältö koostuu neljästä eri osiosta. Kahdessa ensimmäisessä osiossa käsitellään liiketoiminta- sekä markkinointisuunnitelman teoreettisia lähtökohtia ja luodaan teoreettinen pohja käytännön toteutusta varten. Kolmannessa ja neljännessä osiossa toteutetaan markkinointiyrityksen liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmat käytännössä teoriaa peilaten.

Liiketoimintasuunnitelmassa kartoitettiin toimintaympäristöä analyysityökalujen, kuten PESTEL- ja SWOT-analyysien avulla. Lisäksi käsiteltiin muun muassa yritysmuodon valintaprosessia, asiakassegmentointia sekä kirjanpidon järjestämistä. Markkinointisuunnitelma keskittyi brändäykseen, verkkosivuihin sekä sosiaalisen median strategiaan. Työn tuloksena syntyi kattava sekä käytännönläheinen suunnitelma, joka auttoi perustajaa jäsentelemään ja konkretisoimaan ajatuksiaan tulevasta yrityksestään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste