Jälleenmyyjä hankinnan optimointi: strateginen lähestyminen jälleenmyyjäverkoston kasvattamiseksi : yritys X
Kujamäki, Aleksi (2024)
Kujamäki, Aleksi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335537
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335537
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan jälleenmyyjäverkoston optimoinnin ja laajentamisen strategioita case-yrityksessä Yritys X. Työn tavoitteena on kehittää käytännönläheinen toimintasuunnitelma, joka perustuu yrityksen nykytilan analyysiin ja dynaamisen kyvykkyyden sekä verkostoteorian hyödyntämiseen. Tutkimuksessa sovelletaan laadullisia tutkimusmenetelmiä, kuten teemahaastatteluja, joiden avulla kartoitetaan jälleenmyyjäverkoston vahvuuksia ja kehityskohteita. Ja autetaan luomaan kehys sille, miten löydetään uusia jälleenmyyjiä
Teoreettinen viitekehys sisältää verkostoteorian ja brändin hallinnan periaatteet, joita yhdistetään käytännön sovelluksiin JDK-mallin avulla. Tulokset osoittavat, että tehokkaasti johdettu jälleenmyyjäverkosto voi parantaa brändin näkyvyyttä ja kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla. Kehitetty toimintasuunnitelma sisältää konkreettisia toimenpiteitä jälleenmyyjäverkoston optimointiin, kuten strategisen hallinnan ja brändin vahvistamisen.
Johtopäätöksissä korostetaan yhteistyön syventämisen ja jatkuvan seurannan merkitystä. Työ tarjoaa case-yritykselle konkreettisia työkaluja verkoston hallintaan ja toimii esimerkkinä muille alan yrityksille. Tulosten perusteella voidaan todeta, että tehokas jälleenmyyjäverkosto on keskeinen tekijä yrityksen kansainvälisen kasvun tukemisessa.
Teoreettinen viitekehys sisältää verkostoteorian ja brändin hallinnan periaatteet, joita yhdistetään käytännön sovelluksiin JDK-mallin avulla. Tulokset osoittavat, että tehokkaasti johdettu jälleenmyyjäverkosto voi parantaa brändin näkyvyyttä ja kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla. Kehitetty toimintasuunnitelma sisältää konkreettisia toimenpiteitä jälleenmyyjäverkoston optimointiin, kuten strategisen hallinnan ja brändin vahvistamisen.
Johtopäätöksissä korostetaan yhteistyön syventämisen ja jatkuvan seurannan merkitystä. Työ tarjoaa case-yritykselle konkreettisia työkaluja verkoston hallintaan ja toimii esimerkkinä muille alan yrityksille. Tulosten perusteella voidaan todeta, että tehokas jälleenmyyjäverkosto on keskeinen tekijä yrityksen kansainvälisen kasvun tukemisessa.