Yritysten kehittämisehdotuksia Muodin Yö -tapahtumaan
Rantala, Annika (2014)
Rantala, Annika
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502222447
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502222447
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on löytää kehittämisehdotuksia Muodin Yö -tapahtumassa mukana olleilta yrityksiltä. Keskeisenä kysymyksenä oli, mihin suuntaan tapahtumaa tulisi kehittää siihen osallistuneiden yritysten mielestä. Kehittämisehdotusten avulla Kouvolan Ydinkeskusta ry voi kehittää Muodin Yö -tapahtumaa, jotta sen suosio säilyisi ja yhä useampi yritys osallistuisi tapahtumaan tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus. Sen aineisto kerättiin puolistrukturoidulla haastattelulla, johon osallistui seitsemän yritystä. Haastateltavat yritykset valittiin tarkoituksenmukaisesti niin, että kaikilla haastatelluilla oli kokemusta tapahtumasta. Aineisto analysoitiin teoriasidonnaisella luokittelulla. Luokittelun avulla muodostui neljä luokkaa, joista johdettiin kehittämisehdotukset.
Yritykset olivat enimmäkseen kokeneet nykyisen Muodin Yö -tapahtuman sisällön sekä toteutuksen onnistuneena. Saadut kehittämisehdotukset sisälsivät ideoita tapahtuman sisällön kehittämisestä, keskustan monipuolisemmasta hyödyntämisestä tapahtumassa sekä näkyvyyden laajentamisesta sosiaalisessa mediassa. Kehittämisehdotuksiksi esitettiin esimerkiksi muotinäytösten ja messumaisen toiminnan toteuttamista kauppakeskus Hansassa, muotikirpputoria, stailauskilpailua ja vuosittain toteutettavaa iltagaalaa.
Muodin Yö -tapahtuma on vakiinnuttanut asemansa Kouvolassa. Tapahtuman järjestämistä tulee jatkaa entisellään, joskin sisältöä kehittäen. Kouvolan Ydinkeskusta ry:llä on keskeinen rooli Muodin Yö -tapahtuman järjestämisessä.
Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus. Sen aineisto kerättiin puolistrukturoidulla haastattelulla, johon osallistui seitsemän yritystä. Haastateltavat yritykset valittiin tarkoituksenmukaisesti niin, että kaikilla haastatelluilla oli kokemusta tapahtumasta. Aineisto analysoitiin teoriasidonnaisella luokittelulla. Luokittelun avulla muodostui neljä luokkaa, joista johdettiin kehittämisehdotukset.
Yritykset olivat enimmäkseen kokeneet nykyisen Muodin Yö -tapahtuman sisällön sekä toteutuksen onnistuneena. Saadut kehittämisehdotukset sisälsivät ideoita tapahtuman sisällön kehittämisestä, keskustan monipuolisemmasta hyödyntämisestä tapahtumassa sekä näkyvyyden laajentamisesta sosiaalisessa mediassa. Kehittämisehdotuksiksi esitettiin esimerkiksi muotinäytösten ja messumaisen toiminnan toteuttamista kauppakeskus Hansassa, muotikirpputoria, stailauskilpailua ja vuosittain toteutettavaa iltagaalaa.
Muodin Yö -tapahtuma on vakiinnuttanut asemansa Kouvolassa. Tapahtuman järjestämistä tulee jatkaa entisellään, joskin sisältöä kehittäen. Kouvolan Ydinkeskusta ry:llä on keskeinen rooli Muodin Yö -tapahtuman järjestämisessä.