Isokarin majakkasaaren asiakastyytyväisyystutkimus
Selenius, Jenni (2024)
Selenius, Jenni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121435857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121435857
Tiivistelmä
LAB-ammattikorkeakoulun opiskelija Jenni Selenius toteutti opinnäytetyönään Isokarin majakkasaaren asiakastyytyväisyystutkimuksen Sektoriloisto Oy:n toimeksiannosta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä saaren asiakaspalveluun, ravintola- ja matkailupalveluihin sekä viestintään ja saavutettavuuteen.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, johon vastasi yhteensä 84 henkilöä sosiaalisen median kanavien ja sähköpostijakelun kautta. Tulokset osoittavat, että asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla: 94 % vastaajista arvioi kokemuksensa hyväksi tai erinomaiseksi. Erityistä kiitosta saivat saaren asiakaspalvelu, ainutlaatuinen luonto sekä majakan historiallinen vetovoima.
Kehityskohteiksi nostettiin satama- ja veneilypalveluiden selkeyttäminen, ravintolan valikoiman monipuolistaminen ja viestinnän vahvistaminen, erityisesti sosiaalisessa mediassa. Myös opasteiden parantaminen ja uusien aktiviteettien lisääminen omatoimisia kävijöitä varten saivat huomiota.
Tutkimus antaa Sektoriloisto Oy:lle konkreettisia kehitysehdotuksia, jotka auttavat ylläpitämään korkeaa asiakastyytyväisyyttä ja houkuttelemaan uusia vierailijoita Isokarille.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, johon vastasi yhteensä 84 henkilöä sosiaalisen median kanavien ja sähköpostijakelun kautta. Tulokset osoittavat, että asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla: 94 % vastaajista arvioi kokemuksensa hyväksi tai erinomaiseksi. Erityistä kiitosta saivat saaren asiakaspalvelu, ainutlaatuinen luonto sekä majakan historiallinen vetovoima.
Kehityskohteiksi nostettiin satama- ja veneilypalveluiden selkeyttäminen, ravintolan valikoiman monipuolistaminen ja viestinnän vahvistaminen, erityisesti sosiaalisessa mediassa. Myös opasteiden parantaminen ja uusien aktiviteettien lisääminen omatoimisia kävijöitä varten saivat huomiota.
Tutkimus antaa Sektoriloisto Oy:lle konkreettisia kehitysehdotuksia, jotka auttavat ylläpitämään korkeaa asiakastyytyväisyyttä ja houkuttelemaan uusia vierailijoita Isokarille.
