Markkinointisuunnitelma ohjelmistoyrityksen uudelle sovellukselle
Tuovinen, Terhi (2024)
Tuovinen, Terhi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636467
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636467
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä tehty markkinointisuunnitelma yritys X:lle on sekä laadullinen että toiminnallinen, sillä tämän opinnäytetyön pohjalta syntyy valmis markkinointisuunnitelma yritys X:n käyttöön. Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytetään toimintatutkimusta.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu markkinointisuunnitelman käsitteistä, joita tässä opinnäytetyössä ovat käytettävät kilpailukeinot, tuotteiden ja palveluiden hinnoittelu, tuotteiden saatavuus ja jakelu, sekä tuotteista kommunikoiminen kohderyhmille. Kohdeyritykselle selkeytetään yleistä markkinointistrategiaa, sekä luodaan käyttöön markkinoinnin vuosikello.
Opinnäytetyöstä löytyy myös kohdeyrityksen analysointia, kuten yrityksen omien resurssien analyysi, kilpailuanalyysi, kysyntä- ja markkina-analyysi, sekä asiakaskäyttäytymisen analyysi.
Opinnäytetyötä voidaan käyttää yritys X:n projektien markkinoinnin luomiseen ja tehostamiseen.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu markkinointisuunnitelman käsitteistä, joita tässä opinnäytetyössä ovat käytettävät kilpailukeinot, tuotteiden ja palveluiden hinnoittelu, tuotteiden saatavuus ja jakelu, sekä tuotteista kommunikoiminen kohderyhmille. Kohdeyritykselle selkeytetään yleistä markkinointistrategiaa, sekä luodaan käyttöön markkinoinnin vuosikello.
Opinnäytetyöstä löytyy myös kohdeyrityksen analysointia, kuten yrityksen omien resurssien analyysi, kilpailuanalyysi, kysyntä- ja markkina-analyysi, sekä asiakaskäyttäytymisen analyysi.
Opinnäytetyötä voidaan käyttää yritys X:n projektien markkinoinnin luomiseen ja tehostamiseen.