DMX-datan tallentaminen Unreal Enginestä
Barcker, Severi (2024)
Barcker, Severi
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636202
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636202
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävänä oli kehittää StarJumpille kustannustehokas ja helppokäyttöinen menetelmä DMX-datan tallentamiseen Unreal Enginestä. Tavoitteena oli luoda ratkaisu, joka olisi teknisesti toimiva, mutta myös käyttäjien näkökulmasta mahdollisimman sujuva ja helposti integroituva osaksi StarJumpin työskentelyprosesseja.
Työn aikana perehdyttiin syvällisesti DMX:n perusteisiin ja sen hyödyntämiseen Unreal Enginessä. Erityisesti keskityttiin Unreal Enginen DMX-ominaisuuksien hyödyntämiseen ja siihen, miten nämä ominaisuudet voivat tukea tallennusprosessia ilman monimutkaisia lisäjärjestelyjä tai merkittäviä kustannuksia.
Työn tuloksena löydettiin ratkaisu tallennusongelmaan, joka vastasi asetettuja tavoitteita. Kehitetty menetelmä osoittautui selkeäksi ja suoraviivaiseksi, eikä sen toteuttaminen aiheuta lisäkustannuksia yritykselle.
Työn aikana perehdyttiin syvällisesti DMX:n perusteisiin ja sen hyödyntämiseen Unreal Enginessä. Erityisesti keskityttiin Unreal Enginen DMX-ominaisuuksien hyödyntämiseen ja siihen, miten nämä ominaisuudet voivat tukea tallennusprosessia ilman monimutkaisia lisäjärjestelyjä tai merkittäviä kustannuksia.
Työn tuloksena löydettiin ratkaisu tallennusongelmaan, joka vastasi asetettuja tavoitteita. Kehitetty menetelmä osoittautui selkeäksi ja suoraviivaiseksi, eikä sen toteuttaminen aiheuta lisäkustannuksia yritykselle.