Myynti- ja markkinointisuunnitelma Dako Medialle : Uusasiakashankinta digikanavissa
Katara, Niina (2024)
Katara, Niina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736846
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736846
Tiivistelmä
Myynti ja markkinointi on siirtynyt tänä päivänä vahvasti verkkoon. Asiakkaat suorittavat ison osan ostoprosessista itsenäisesti verkossa tutkien ja vertaillen. Yrityksille on hyvin oleellista olla vahvasti esillä digikanavissa ja kyetä erottautumaan joukosta sekä onnistua kuljettamaan asiakas kohti ostoa digikanavia hyödyntäen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää käytännönläheinen myynti- ja markkinointisuunnitelma yritykselle Dako Media, joka on lanseeraamassa uuden itsenäisesti opiskeltavan kurssin asiakkailleen. Työssä hyödynnettiin mm. business blueprintiä, benchmarkingia sekä asiantuntijakirjallisuutta myynnin ja markkinoinnin teemoilta.
Opinnäytetyössä käytiin läpi selkeä kokonaisuus myynnin ja markkinoinnin toimenpiteitä tavalla, joka palvelee yksinyrittäjän tarpeita ja kykyä ylläpitää näitä prosesseja. Työssä huomioitiin tuotteistus osana myyntiä ja markkinointia sekä huomiotiin erityisesti asiakaslähtöisyys ja ymmärrys asiakkaan ostopolusta.
Työssä onnistuttiin saavuttamaan tavoite luoda selkeä myynnin ja markkinoinnin prosessi uusien asiakkaiden hankkimiseen digikanavissa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää käytännönläheinen myynti- ja markkinointisuunnitelma yritykselle Dako Media, joka on lanseeraamassa uuden itsenäisesti opiskeltavan kurssin asiakkailleen. Työssä hyödynnettiin mm. business blueprintiä, benchmarkingia sekä asiantuntijakirjallisuutta myynnin ja markkinoinnin teemoilta.
Opinnäytetyössä käytiin läpi selkeä kokonaisuus myynnin ja markkinoinnin toimenpiteitä tavalla, joka palvelee yksinyrittäjän tarpeita ja kykyä ylläpitää näitä prosesseja. Työssä huomioitiin tuotteistus osana myyntiä ja markkinointia sekä huomiotiin erityisesti asiakaslähtöisyys ja ymmärrys asiakkaan ostopolusta.
Työssä onnistuttiin saavuttamaan tavoite luoda selkeä myynnin ja markkinoinnin prosessi uusien asiakkaiden hankkimiseen digikanavissa.