Myönteiset käytänteet ja kokemukset. KOHTI KOKONAISVALTAISTA HYVINVOINTIA.
Editoija
Aschan, Tuulevi
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-587-1
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-587-1
Tiivistelmä
Kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia -julkaisussa kuvataan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun hyvinvoinnin koulutusalan osaamista, sen moniulotteisuutta ja yhteyksiä työelämään. Julkaisun 26 kirjoittajaa ovat ammattikorkeakoulun eri kampuksilla työskenteleviä yliopettajia, lehtoreita, asiantuntijoita, TKI ammattilaisia, opiskelijoita sekä alumneja ja yhteistyökumppaneita.
Julkaisu tarjoaa luettavaa niin alan muille ammattilaisille, ammattikorkeakoulun sidosryhmille kuin kaikille ammattikorkeakoulutuksen käytännön arjesta kiinnostuneille. Sisältö pureutuu kolmeen koulutuksen ja työelämän merkittävään ilmiöön: koulutuksen myönteisiin käytänteisiin, työelämän ja koulutuksen vuoropuheluun ja työhyvinvoinnin edistämiseen mentoroinnin avulla.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu toimii neljällä kampuksella, joiden opettajat tekevät yhteistyötä. Koulutuksen myönteisinä käytänteinä kuvataan sekä kampusten välisiä opetuksen yhteistoteutuksia että muiden oppilaitosten kanssa tehtävää käytännön yhteistyötä. Opetus voi tapahtua myös luokkahuoneen ulkopuolella. Opiskelijaryhmän matka kohti Auschwitzia onkin yksi tapa käsitellä kriittisiä kysymyksiä moraalista, etiikasta, ihmisyydestä, vallasta ja vastuusta.
Työelämän ja koulutuksen vuoropuhelu näkyy opinnäytetöiden ja koulutuspilottien integroinnissa työelämään. Samalla kehitetään hoitotyötä käytännössä. Työelämäyhteyksiä avaa myös esimerkkikuvaus siitä, kuinka toimitaan yhdessä järjestökentän kanssa. Yhdistävä tekijä voi olla myös ennakointi. Työelämän hyvinvointia lisäävänä ilmiönä tarkastellaan uusien opettajien mentorointia ammattikorkeakoulussa sekä oppimismentorointia aluehallintoviraston asiantuntijatyössä.
Julkaisu tarjoaa arvokasta tietoa ja käytännön esimerkkejä, jotka auttavat ammattilaisia kehittämään omaa työtään ja organisaatiotaan. Ajankohtaisia ideoita saa soveltaa!
Julkaisu tarjoaa luettavaa niin alan muille ammattilaisille, ammattikorkeakoulun sidosryhmille kuin kaikille ammattikorkeakoulutuksen käytännön arjesta kiinnostuneille. Sisältö pureutuu kolmeen koulutuksen ja työelämän merkittävään ilmiöön: koulutuksen myönteisiin käytänteisiin, työelämän ja koulutuksen vuoropuheluun ja työhyvinvoinnin edistämiseen mentoroinnin avulla.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu toimii neljällä kampuksella, joiden opettajat tekevät yhteistyötä. Koulutuksen myönteisinä käytänteinä kuvataan sekä kampusten välisiä opetuksen yhteistoteutuksia että muiden oppilaitosten kanssa tehtävää käytännön yhteistyötä. Opetus voi tapahtua myös luokkahuoneen ulkopuolella. Opiskelijaryhmän matka kohti Auschwitzia onkin yksi tapa käsitellä kriittisiä kysymyksiä moraalista, etiikasta, ihmisyydestä, vallasta ja vastuusta.
Työelämän ja koulutuksen vuoropuhelu näkyy opinnäytetöiden ja koulutuspilottien integroinnissa työelämään. Samalla kehitetään hoitotyötä käytännössä. Työelämäyhteyksiä avaa myös esimerkkikuvaus siitä, kuinka toimitaan yhdessä järjestökentän kanssa. Yhdistävä tekijä voi olla myös ennakointi. Työelämän hyvinvointia lisäävänä ilmiönä tarkastellaan uusien opettajien mentorointia ammattikorkeakoulussa sekä oppimismentorointia aluehallintoviraston asiantuntijatyössä.
Julkaisu tarjoaa arvokasta tietoa ja käytännön esimerkkejä, jotka auttavat ammattilaisia kehittämään omaa työtään ja organisaatiotaan. Ajankohtaisia ideoita saa soveltaa!