Opiskelijoiden merkitys lappeenrantalaisten ravintoloiden myynnille
Raekorpi, Heidi (2024)
Raekorpi, Heidi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837221
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837221
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka suuri merkitys opiskelijoilla on lappeenrantalaisten ravintoloiden myynnille. Opinnäytetyössä selvitettiin myös, minkälaista yhteistyötä ravintolat tekevät opiskelijayhdistysten kanssa ja vaikuttavatko nämä yhteistyöt asiakasvirtoihin opiskelijatapahtumien ulkopuolella. Aihe valikoitui sen kiinnostavuuden ja ajankohtaisuuden takia.
Opinnäytetyössä käytettiin määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka lähetettiin 15 anniskeluravintolaan Lappeenrannassa. Tutkimus rajattiin anniskeluravintoloihin, koska opiskelijayhdistykset tekevät harvoin yhteistyötä ruokaravintoloiden kanssa.
Tuloksista saatiin selville, että opiskelijatapahtumat kasvattavat ravintoloiden myyntiä merkittävästi. Yhteistyöt eivät kuitenkaan vaikuta ravintoloiden asiakasvirtoihin tapahtumien ulkopuolella.
Opinnäytetyössä käytettiin määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka lähetettiin 15 anniskeluravintolaan Lappeenrannassa. Tutkimus rajattiin anniskeluravintoloihin, koska opiskelijayhdistykset tekevät harvoin yhteistyötä ruokaravintoloiden kanssa.
Tuloksista saatiin selville, että opiskelijatapahtumat kasvattavat ravintoloiden myyntiä merkittävästi. Yhteistyöt eivät kuitenkaan vaikuta ravintoloiden asiakasvirtoihin tapahtumien ulkopuolella.