Sivutoimisen asiantuntijayrittäjän markkinointiviestintäsuunnitelma : Voimennus Oy
Mähönen, Rasmus (2024)
Mähönen, Rasmus
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937373
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937373
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa sivutoimiselle asiantuntijayrittäjälle markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tukee yrittäjän henkilöbrändiä. Yrittäjällä ei vielä ennestään ollut minkäänlaista suunnitelmaa markkinointiviestinnälle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä.
Teoriaosassa käsiteltiin markkinointiviestintää sekä sen suunnittelua. Teoriassa tarkasteltiin myös henkilöbrändin merkitystä ja sen rakentumista. Näiden lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin työelämän muutosta sekä sivutöiden lisääntymistä.
Työn toiminnallisessa osassa yritykselle luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma ja vuosikello, joka tukee markkinointiviestinnän toteuttamista. Markkinointiviestintäsuunnitelmasta saatiin luotua selkeä ja yrittäjän käytössä oleviin resursseihin peilaten realistinen.
Teoriaosassa käsiteltiin markkinointiviestintää sekä sen suunnittelua. Teoriassa tarkasteltiin myös henkilöbrändin merkitystä ja sen rakentumista. Näiden lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin työelämän muutosta sekä sivutöiden lisääntymistä.
Työn toiminnallisessa osassa yritykselle luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma ja vuosikello, joka tukee markkinointiviestinnän toteuttamista. Markkinointiviestintäsuunnitelmasta saatiin luotua selkeä ja yrittäjän käytössä oleviin resursseihin peilaten realistinen.