Itsenäisen artistin digimarkkinointi : keskiössä kustannustehokas lähestymistapa
Laakso, Akseli; Parkkola, Iiro (2024)
Laakso, Akseli
Parkkola, Iiro
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937662
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937662
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, miten uransa alkuvaiheessa oleva artisti voi kasvattaa kuuntelumääriään digimarkkinoinnin keinoja hyödyntäen. Työssä keskitytään erityisesti musiikkivideon, sosiaalisen median lyhytvideoiden sekä yksinkertaisten käyntikorttimallisten verkkosivujen käyttöön artistin näkyvyyden ja kuuntelijamäärien kasvattamisessa. Opinnäytetyö yhdistää teoreettista tietoa digitaalisen markkinoinnin strategioista käytännön toteutuksiin ja analysoi niiden vaikutuksia artistin uran alkuvaiheessa.
Toimeksiantajana toimii lappeenrantalainen 26-vuotias Iiro Parkkola, joka tunnetaan taiteilijanimellä GoodFella. GoodFella on uusi artisti, jonka tavoitteena on rakentaa omaa brändiään ja saavuttaa laajempi kuuntelijakunta erityisesti nuoren aikuisten kohderyhmässä. Työn lopputuotteina tuotetaan musiikkivideo, lyhytvideoita sosiaalisen median kanaviin sekä verkkosivut, jotka tukevat artistin brändiä ja markkinointia.
Toimeksiantajana toimii lappeenrantalainen 26-vuotias Iiro Parkkola, joka tunnetaan taiteilijanimellä GoodFella. GoodFella on uusi artisti, jonka tavoitteena on rakentaa omaa brändiään ja saavuttaa laajempi kuuntelijakunta erityisesti nuoren aikuisten kohderyhmässä. Työn lopputuotteina tuotetaan musiikkivideo, lyhytvideoita sosiaalisen median kanaviin sekä verkkosivut, jotka tukevat artistin brändiä ja markkinointia.