Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Innostusta ja oppimista: pelinkehityksen opettaminen Game Maker-ohjelmistolla

Välke, Matti (2024)

 
Avaa tiedosto
Valke_Matti.pdf (1.593Mt)
Lataukset: 


Välke, Matti
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122037852
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön lopputuloksena syntyy opetusmateriaali, joka selkeyttää pelinkehityksen perusteita ja tekee aiheesta helposti lähestyttävän aloittelijoille. Materiaalin tavoitteena on opettaa pelinkehityksen eri vaiheita käytännönläheisesti ja lisätä innostusta pelien tekemiseen. Opetusmateriaali hyödyntää visual scripting -menetelmää, eli no-code-lähestymistapaa, joka mahdollistaa pelien rakentamisen ilman syvällistä ohjelmointiosaamista.

Opinnäytetyössä esitetään, miten yksinkertainen peli rakentuu ideasta pelattavaksi peliksi. Keskeisenä tavoitteena on madaltaa kynnystä pelinkehitykseen tarjoamalla selkeä ja helposti ymmärrettävä esimerkki, jonka avulla pelinkehityksen eri osa-alueita on helppo oppia ja soveltaa käytännössä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste