Markkinointisuunnitelma musiikin miksaus- ja masterointipalveluja tarjoavalle toiminimiyritykselle
Ilves, Paavo (2024)
Ilves, Paavo
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122037914
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122037914
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on markkinointisuunnitelma Ilves Musiikki tmi:lle. Ilves Musiikki tmi on Suomessa toimiva musiikin miksaus- ja masterointipalveluja tarjoava yritys. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on kasvattaa Ilves Musiikki tmi:n asiakasmäärää ja tunnettuutta.
Opinnäytetyössä käytetään vetoketjumallia, jossa teoriapohja ja käytäntö vuorottelevat. Johdanto-osuudessa avataan opinnäytetyön taustaa ja käsitteistöä. Ymmärrys ja lähtökohdat -osiossa käsitellään markkinointisuunnitelmalle tyypillisiä lähtökohta-analyysejä. Kilpailukeinot-osiossa käsitellään yrityksen kilpailukeinoja ja toimenpiteet-osiossa luetellaan toimenpiteet, joita Ilves Musiikki voi hyödyntää markkinoinnissaan.
Lähtökohta-analyyseissä hyödynnettiin yhden kohderyhmään kuuluvan henkilön haastattelua ja kolmen kilpailevan yrityksen haastattelua.
Opinnäytetyössä käytetään vetoketjumallia, jossa teoriapohja ja käytäntö vuorottelevat. Johdanto-osuudessa avataan opinnäytetyön taustaa ja käsitteistöä. Ymmärrys ja lähtökohdat -osiossa käsitellään markkinointisuunnitelmalle tyypillisiä lähtökohta-analyysejä. Kilpailukeinot-osiossa käsitellään yrityksen kilpailukeinoja ja toimenpiteet-osiossa luetellaan toimenpiteet, joita Ilves Musiikki voi hyödyntää markkinoinnissaan.
Lähtökohta-analyyseissä hyödynnettiin yhden kohderyhmään kuuluvan henkilön haastattelua ja kolmen kilpailevan yrityksen haastattelua.