Asiakastyytyväisyystutkimus Ellun tallille
Hautajoki, Marika (2008)
Hautajoki, Marika
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501101189
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501101189
Tiivistelmä
Hevosala on kasvanut viime vuosien aikana voimakkaasti. Ratsastuksen rinnalle on noussut uusia hevosiin liitettäviä palveluita. Hevosesta on kehkeytynyt aikojen saatossa tämän vuosituhannen virkistyspalvelujen ja elämysten tuottaja.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kvantitatiivista kyselytutkimusta apuna käyttäen, kuinka tyytyväisiä Ellun tallin asiakkaat ovat tallin palveluihin ja palvelun laatuun. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään mahdollisia kehityskohteita ja esittämään ideoita toiminnan kehittämiseksi.
Työn alkuosassa on käsitelty suomalaiseen ratsastukseen ja hevosmatkailuun sekä asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun liittyviää teoriatietoa. Työn runko-osassa on käsitelty asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelua ja toteutusta. Työn loppuosassa on esitetty tutkimustulokset sekä johtopäätökset ja pohdintaa.
Ellun tallin asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisen kyselytutkimuksen muodossa. Tutkimuksen aineisto kerättiin syksyllä 2007. Ellun tallin työntekijät jakoivat lomakkeita tallilla käyneille asiakkaille. Kaiken kaikkiaan lomakkeita palautettiin 86 kappaletta.
Tutkimustulokset osoittivat, että Ellun tallin asiakkaat kaipasivat monipuolisempaa palveluvalikoimaa, kuten maastoratsastusta sekä estetunteja. Erityistä kiitosta saivat Ellun tallin henkilokunnan asiakaspalvelu sekä ammattitaito.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kvantitatiivista kyselytutkimusta apuna käyttäen, kuinka tyytyväisiä Ellun tallin asiakkaat ovat tallin palveluihin ja palvelun laatuun. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään mahdollisia kehityskohteita ja esittämään ideoita toiminnan kehittämiseksi.
Työn alkuosassa on käsitelty suomalaiseen ratsastukseen ja hevosmatkailuun sekä asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun liittyviää teoriatietoa. Työn runko-osassa on käsitelty asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelua ja toteutusta. Työn loppuosassa on esitetty tutkimustulokset sekä johtopäätökset ja pohdintaa.
Ellun tallin asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisen kyselytutkimuksen muodossa. Tutkimuksen aineisto kerättiin syksyllä 2007. Ellun tallin työntekijät jakoivat lomakkeita tallilla käyneille asiakkaille. Kaiken kaikkiaan lomakkeita palautettiin 86 kappaletta.
Tutkimustulokset osoittivat, että Ellun tallin asiakkaat kaipasivat monipuolisempaa palveluvalikoimaa, kuten maastoratsastusta sekä estetunteja. Erityistä kiitosta saivat Ellun tallin henkilokunnan asiakaspalvelu sekä ammattitaito.