Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Versoaako uutta : raamatunkäyttö varhaisnuorisotyössä Tampereen evankelis-luterilaisissa seurakunnissa

Lehtinen, Marika; Ylikangas, Mari (2008)

 
Avaa tiedosto
Lehtinen_Ylikangas.pdf (4.464Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lehtinen, Marika
Ylikangas, Mari
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501101192
Tiivistelmä
Työmme aiheena oli Tampereen evankelis-luterilaisten seurakuntien varhaisnuorisotyöntekijöiden raamatunkäyttö työssä. Tavoitteenamme oli selvittää, että käytetäänkö Raamattua työssä, miten ja milloin sitä käytetään? Onko raamatunkäytössä jotain haasteita tai ongelmia ja käsitelläänkö koulutuksessa tarpeeksi Raamattua? Halusimme samalla myös itse oppia uutta raamatunkäytöstä ja menetelmistä.

Toteutimme tutkimuksemme kyselyllä, haastatteluilla sekä pitämällä kaksi raamattuaiheista tuokiota varhaisnuorille Tampereella kesällä 2007. Kyselyillä halusimme saada Tampereen evankelis-luterilaisten seurakuntien varhaisnuorisotyöntekijöistä laajan otoksen heidän raamatunkäytöstään. Yksilöhaastattelujen avulla halusimme tarkentaa ja syventää kyselyjen pohjalta nousseita ajatuksia ja tietoja. Toimintapäivien tarkoituksena oli selvittää, miten tutkimamme tiedot ja tulokset voisi toteuttaa käytännössä sekä viedä raamattutyöskentelyt käytäntöön.

Tuloksien mukaan Raamattua käytetään varhaisnuorisotyössä. Suurin osa eli 69 % käytti raamattua työssään viikoittain. Eniten Raamattua käytettiin hartauksissa ja aamunavauksissa. Menetelmät raamatunkäytössä olivat monipuolisia. Toiminnallisuutta ja kerrontaa pidettiin tärkeinä. Haasteena koettiin se, miten varhaisnuoret saataisiin kiinnostumaan ja innostumaan raamatunkertomuksista. Tuloksista selvisi myös se, että nuorisotyönohjaajien ammattiin johtavassa koulutuksessa ei ole riittävästi raamattuopetusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste