Verkostomarkkinointi myyjän näkökulmasta
Rättyä, Minna (2008)
Rättyä, Minna
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502032246
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502032246
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena on tutkia millaista on kotimyyntityö. Mitä taitoja kotimyyntiesittelijänä toimiminen vaatii.
Kotimyynti on osa verkostomarkkinointia. Kotimyyntiä harjoittavat esittelijät myyvät ja esittelevät tuotteitaan kutsuilla, joita järjestetään asiakkaiden kodeissa. Asiakaspalvelussa tarvitaan erilaisia myyntitaitoja kuin myös kotimyyntityössä.
Tutkimusosassa selvisi, millaista työ on kotimyyntiä tekevien edustajien mielestä. Edustajat kertoivat työnsä hyvistä ja huonoista puolista. He kertoivat myös työnsä kannattavuudesta ja esittelyiden määrästä.
Tutkimus suoritettiin kyselyiden avulla. Kyselylomakkeeseen vastasi 17 kotimyyntiedustajaa.
Kotimyynti on osa verkostomarkkinointia. Kotimyyntiä harjoittavat esittelijät myyvät ja esittelevät tuotteitaan kutsuilla, joita järjestetään asiakkaiden kodeissa. Asiakaspalvelussa tarvitaan erilaisia myyntitaitoja kuin myös kotimyyntityössä.
Tutkimusosassa selvisi, millaista työ on kotimyyntiä tekevien edustajien mielestä. Edustajat kertoivat työnsä hyvistä ja huonoista puolista. He kertoivat myös työnsä kannattavuudesta ja esittelyiden määrästä.
Tutkimus suoritettiin kyselyiden avulla. Kyselylomakkeeseen vastasi 17 kotimyyntiedustajaa.