Service Desk -prosessien kehittäminen asiantuntijaroolissa
Tikander, Verneri (2025)
Tikander, Verneri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502052394
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502052394
Tiivistelmä
Tämä päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö seuraa työskentelyä Service Desk työssä IT-alalla aikavälillä 2.9.2024 – 27.10.2024. Toimeksiantajana toimii kansainvälinen televiestintäalan yritys, joka tarjoaa myös tietotekniikka-alan palveluita.
Tavoitteena opinnäytetyössä oli kehittää omaa osaamista sekä päivittäisiä työskentelyprosesseja. Työssä paneudutaan myös työergonomiaan ja -hyvinvointiin.
Työn aikana kehitettiin omaa osaamista pilvipalveluiden sekä ohjelmistorobotiikan osalta. Yhtenä kehityskohteena oli tunnustenluonti prosessin automatisointi ohjelmistorobotiikalla,
mutta työn aikana kehitystyötä ei keretty saattaa loppuun. Opinnäytetyön lopputuloksena tapahtui kasvua osaajana ja toimeksiantaja sai parempaa kuvaa päivittäisestä työstä sekä tietoonsa työstettäviä kehityskohteita.
Tavoitteena opinnäytetyössä oli kehittää omaa osaamista sekä päivittäisiä työskentelyprosesseja. Työssä paneudutaan myös työergonomiaan ja -hyvinvointiin.
Työn aikana kehitettiin omaa osaamista pilvipalveluiden sekä ohjelmistorobotiikan osalta. Yhtenä kehityskohteena oli tunnustenluonti prosessin automatisointi ohjelmistorobotiikalla,
mutta työn aikana kehitystyötä ei keretty saattaa loppuun. Opinnäytetyön lopputuloksena tapahtui kasvua osaajana ja toimeksiantaja sai parempaa kuvaa päivittäisestä työstä sekä tietoonsa työstettäviä kehityskohteita.