Muotinäytös ja näyttely : suunnittelu, toteutus ja jälkitoimet
Viiri, Marjukka (2008)
Viiri, Marjukka
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502122682
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502122682
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tarkasteli tapahtumamarkkinoinnin merkitystä organisaation suhde- ja tiedotustoiminnassa. Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten onnistunut turkisalan muotinäytös ja näyttely järjestetään. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus suoritettiin Pietarsaaren kaupungin toimeksiantona kaupunginjohtajan vastaanoton yhteydessä. Teoriaosuudessa tapahtuman onnistumista tarkasteltiin tietolähteiden ja saadun palautteen perusteella.
Opinnäytetyössä käsiteltiin muotinäytöksen ja näyttelyn suunnittelua, toteutusta ja jälkitoimenpiteitä. Tapahtuman suunnittelu alkoi toimeksiantajan tavoitteiden määrittelyllä, minkä pohjalta tehtiin toimintasuunnitelma. Suunnittelussa keskeisimmät osa-alueet olivat esiteltävien tuotteiden valinta, viestintä ja budjetointi. Tapahtumassa esiteltiin Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun turkisalan toimipisteen valmistamia tuotteita. Yhteistyökumppaneiden ja vestonomiopiskelijoiden panoksella oli suuri merkitys tavoitteiden saavuttamisessa. Tapahtuman jälkeen suoritettiin jälkihoidolliset markkinointitoimenpiteet sekä yhteenveto tapahtuman onnistumisesta.
Käytäntöä ja teoriaa yhdistämällä opinnäytetyössä kuvailtiin muotinäytöksen ja näyttelyn suunnittelun ja toteutuksen prosessi, mitä turkisalan tapahtumaa jarjestävä voi hyödyntää markkinoinnissaan. Projekti oli esimerkki julkisten organisaatioiden yhteistyöstä. Erityisesti opinnäytetyö soveltuu muotinäytöksen järjestämiseen. Osa opinnäytetyön materiaalista on liitteenä.
Opinnäytetyössä käsiteltiin muotinäytöksen ja näyttelyn suunnittelua, toteutusta ja jälkitoimenpiteitä. Tapahtuman suunnittelu alkoi toimeksiantajan tavoitteiden määrittelyllä, minkä pohjalta tehtiin toimintasuunnitelma. Suunnittelussa keskeisimmät osa-alueet olivat esiteltävien tuotteiden valinta, viestintä ja budjetointi. Tapahtumassa esiteltiin Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun turkisalan toimipisteen valmistamia tuotteita. Yhteistyökumppaneiden ja vestonomiopiskelijoiden panoksella oli suuri merkitys tavoitteiden saavuttamisessa. Tapahtuman jälkeen suoritettiin jälkihoidolliset markkinointitoimenpiteet sekä yhteenveto tapahtuman onnistumisesta.
Käytäntöä ja teoriaa yhdistämällä opinnäytetyössä kuvailtiin muotinäytöksen ja näyttelyn suunnittelun ja toteutuksen prosessi, mitä turkisalan tapahtumaa jarjestävä voi hyödyntää markkinoinnissaan. Projekti oli esimerkki julkisten organisaatioiden yhteistyöstä. Erityisesti opinnäytetyö soveltuu muotinäytöksen järjestämiseen. Osa opinnäytetyön materiaalista on liitteenä.