Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskelukyky ja -hyvinvointi Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan yksikössä

Lapinkorpi, Riina; Uusimäki, Teija (2008)

 
Avaa tiedosto
Lapinkorpi_Uusimaki.pdf (584.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lapinkorpi, Riina
Uusimäki, Teija
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502132775
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli luoda kokonaiskuva tämänhetkisistä opiskeluolosuhteista, saada selville opiskeluhyvinvoinnin kehittämistä edellyttämät tekijät ja antaa lähtökohta kehittämistyölle Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan Kokkolan yksikössä.

Opiskeluhyvinvointia tutkittiin monen eri tekijän kautta. Tutkimuksen kysymykset käsittelivät opiskelijoiden taustatietoja, omaa terveyttä ja voimavaroja, omia opiskelutaito-ja, opiskeluympäristöä, sen toimintatapoja ja ilmapiiriä, opetustoimintaa sekä yleistä tukea ja ohjausta ammattikorkeakoulussa.

Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus, joka suoritettiin puolistrukturoidun webropol-kyselylomakkeen avulla. Kohderyhmänä toimi Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan, Kokkolan yksikön sairaanhoitaja-, tervey-denhoitaja-, ja sosionomiopiskelijat. Kysely lähetettiin 251:lle opiskelijalle sähköpostilla keväällä 2008. Vastausprosentti oli 52.

Opiskeluolosuhteet Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulussa olivat tulosten mukaan pääasiallisesti kunnossa, mutta useassa asiassa koettiin olevan jonkin verran parannettavaa. Päällimmäisiksi kehittämiskohteiksi nousivat opiskelijoiden vaikutusmahdollisuudet opetukseen, sen järjestelyihin ja lukujärjestyksiin, sekä ohjauksen ja neuvonnan riittämättömyys. Opettajiin oltiin keskimäärin melko tyytyväisiä ja heidän koettiin osaavan opetettavan alansa, mutta epäasiallista kohtelua opetus ja/tai ohjaustilanteissa oli kokenut 26 prosenttia opiskelijoista ja henkistä väkivaltaa n. 8 prosenttia opiskelijoista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste