Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Erityisesti erityisille : elämyksellinen oppiminen osana opetusta, tutkimuskohteena Kokkolan Isokylän erityiskoulu

Karvonen, Sanna-Kaisa (2008)

 
Avaa tiedosto
Karvonen_Sanna-Kaisa.pdf (412.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Karvonen, Sanna-Kaisa
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502183029
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä arvioidaan elämyksellisen oppimisen soveltuvuutta erityislasten opetuksessa ja esitellään tutkimusjakso Isokylän erityiskoulussa syksyllä 2007. Opinnäytetyön tekijä suoritti Isokylän erityisluokassa viikon mittaisen tutkimusjakson ja toteutti seitsemän erityisoppilaan kanssa prosessin draamatuntien muodossa, tunteja oli yhteensä kuusi, ja kerrallaan ne kestivät kaksi tuntia. Prosessin aiheena oli luoda oppilaille oma rentoutumishuone, jonka he ovat sisustaneet mieleisekseen draaman keinoin. Työn lähtökohtana oli opinnäytteen tekijän mielenkiinto elämyksellisen oppimisen käytön mahdollisuuksista erityislasten opetuksessa, ja teatteri-ilmaisun ohjaajan työmahdollisuuksien selvittäminen erityisopetuksessa. Tutkimusaineisto on kerätty empiirisesti suorittamalla tutkimusjaksoa Isokylän erityiskoulussa, sekä draamatuntien avulla ja tutustumalla alan kirjallisuuteen. Tämä opinnäyte on hankkeistettu.

Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että elämyksellisyydellä voidaan tukea erityislasten opetusta ja sosiaalisten ja emotionaalisten taitojen kehitystä. Teatteri-ilmaisun ohjaajan toimiminen erityisopetuksessa todettiin antoisaksi ja hyödylliseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste