Asiakasneuvojan työssä kehittyminen
Kari, Joona (2025)
Kari, Joona
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502213238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502213238
Tiivistelmä
Tämä päiväkirjamuodossa tehty opinnäytetyö käsittelee asiakasneuvojan työtä Posti Group Oyj:ssä. Opinnäytetyö koostuu omakohtaisista kokemuksista ja havainnoinnista. Työn tavoitteena on luoda kuva päivittäisestä työstä asiakaspalvelussa, asiakasneuvojan työnkuvasta sekä työn haasteista ja vaatimuksista. Tämä työ tarjoaa myös yksityiskohtaista näkökulmaa asiakasneuvojan tehtävän monipuolisuuteen sekä työn
organisointiin ja soveltamiseen.
Opinnäytetyössä pyritään löytämään ammatillisia kehityskohteita ja tavoitteena on myös lisätä lukijan ymmärrystä asiakaspalvelun merkityksestä yrityksen toiminnassa sekä digitalisaation vaikutusta asiakaspalveluun ja asiakaskokemukseen.
Päiväkirjamainen lähestymistapa avaa konkreettisemmin ja kokemusten pohjalta kuinka eri osa-alueet, kuten asiakasneuvojan arki ja rutiinit, työtyytyväisyys sekä asiakastyytyväisyys kytkeytyvät toisiinsa työssä.
Opinnäytetyön yhteenvetoon on koottu konkreettisia menetelmiä ja ratkaisuja, kuinka organisaatiosta löytyviä kehityskohteita voidaan kehittää. Yhteenvetoon on koostettu myös ideoita, jotka olisi mahdollista jatkojalostaa kehityshankkeiksi organisaation sisällä.
organisointiin ja soveltamiseen.
Opinnäytetyössä pyritään löytämään ammatillisia kehityskohteita ja tavoitteena on myös lisätä lukijan ymmärrystä asiakaspalvelun merkityksestä yrityksen toiminnassa sekä digitalisaation vaikutusta asiakaspalveluun ja asiakaskokemukseen.
Päiväkirjamainen lähestymistapa avaa konkreettisemmin ja kokemusten pohjalta kuinka eri osa-alueet, kuten asiakasneuvojan arki ja rutiinit, työtyytyväisyys sekä asiakastyytyväisyys kytkeytyvät toisiinsa työssä.
Opinnäytetyön yhteenvetoon on koottu konkreettisia menetelmiä ja ratkaisuja, kuinka organisaatiosta löytyviä kehityskohteita voidaan kehittää. Yhteenvetoon on koostettu myös ideoita, jotka olisi mahdollista jatkojalostaa kehityshankkeiksi organisaation sisällä.