Vaskiluodon riemulomakohde lapsiperheille : kylpylähotelli Rantasipi Tropiclandia
Kiviharju, Susanna (2008)
Kiviharju, Susanna
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503033572
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503033572
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Rantasipi Tropiclandia, joka on Vaasassa sijaitseva kylpylähotelli. Rantasipi Tropiclandia kuuluu Restel –konserniin, joka omistaa erilaisia hotelliketjuja ympäri Suomea. Työssä löytyy tietoa itse kylpylähotellista, Restel -konsernista, sekä kanta-asiakkuudesta. Opinnäytetyössä esitellään myös Vaasan kuntaa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on keskittyä palvelun eri osa-alueisiin, kuten hyvään palve-luun, sen laatuun, sekä millainen on hyvä asiakaspalvelija. Työssä pohdittiin myös palve-luyrityksen kehittymistä, palvelun laadun seurantaa, sekä asiakastyytyväisyyttä. Lähem-pää tietoa löytyy myös asiakkaiden viihtyvyydestä hotellissa, sekä mitä perhematkalaiset vaativat lomakohteeltaan.
Empiirinen osio koostui kvantitatiivisesta tutkimuksesta, joka tehtiin asiakastyytyväisyys tutkimuksena. Tämä suoritettiin lomakkeen muodossa Rantasipi Tropiclandiassa. Tutki-muksen tarkoituksena oli tiedustella lapsiperheiden viihtyvyyttä hotellissa, sekä kuinka perheiden viihtyvyyttä voitaisiin parantaa. Kysely suoritettiin heinäkuussa 2008 ja se oli suunnattu hotellissa yöpyville suomalaisille lapsiperheille. Lomakeesta tehtiin suomen- ja ruotsinkielinen versio, jota jaettiin hotellin vastaanotosta. Hyväksyttyjä vastauksia tuli 243 kappaletta, jotka analysoin SPSS-ohjelmalla.
Koska vastuksia tuli kiitettävä määrä, pystyi niiden avulla analysoimaan kokonaiskuvan perheiden viihtyvyydestä Rantasipi Tropiclandiassa. Avoimien kysymyksien avulla pystyi luomaan kokonaiskuvan, mitä perheet toivovat hotelliin eli mikä parantaisi palve-lua entisestään. Avoimien kysymyksien sekä taulukoiden avulla tehtiin suunnitelma, mitä Rantasipi Tropiclandia tulisi tehdä parantaakseen palveluitaan ja perheiden viihtyvyyttä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on keskittyä palvelun eri osa-alueisiin, kuten hyvään palve-luun, sen laatuun, sekä millainen on hyvä asiakaspalvelija. Työssä pohdittiin myös palve-luyrityksen kehittymistä, palvelun laadun seurantaa, sekä asiakastyytyväisyyttä. Lähem-pää tietoa löytyy myös asiakkaiden viihtyvyydestä hotellissa, sekä mitä perhematkalaiset vaativat lomakohteeltaan.
Empiirinen osio koostui kvantitatiivisesta tutkimuksesta, joka tehtiin asiakastyytyväisyys tutkimuksena. Tämä suoritettiin lomakkeen muodossa Rantasipi Tropiclandiassa. Tutki-muksen tarkoituksena oli tiedustella lapsiperheiden viihtyvyyttä hotellissa, sekä kuinka perheiden viihtyvyyttä voitaisiin parantaa. Kysely suoritettiin heinäkuussa 2008 ja se oli suunnattu hotellissa yöpyville suomalaisille lapsiperheille. Lomakeesta tehtiin suomen- ja ruotsinkielinen versio, jota jaettiin hotellin vastaanotosta. Hyväksyttyjä vastauksia tuli 243 kappaletta, jotka analysoin SPSS-ohjelmalla.
Koska vastuksia tuli kiitettävä määrä, pystyi niiden avulla analysoimaan kokonaiskuvan perheiden viihtyvyydestä Rantasipi Tropiclandiassa. Avoimien kysymyksien avulla pystyi luomaan kokonaiskuvan, mitä perheet toivovat hotelliin eli mikä parantaisi palve-lua entisestään. Avoimien kysymyksien sekä taulukoiden avulla tehtiin suunnitelma, mitä Rantasipi Tropiclandia tulisi tehdä parantaakseen palveluitaan ja perheiden viihtyvyyttä.