Tyytyväisyys- ja kehittämiskartoitus Vieskan Elementti Oy:n ja myyjäverkoston välillä
Rajaniemi, Ville (2008)
Rajaniemi, Ville
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503124075
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503124075
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön aiheena oli kartoittaa Vieskan Elementin ja sen myyjäverkoston välistä kanssakäymistä. Kartoituksen tarkoituksena oli selventää tehtaan ja myyjäverkoston väliset ongelmakohdat, ja sitä kautta löytävää avainkohdat myynnin parantamiseen ja nostamiseen
Tutkimuksen toteuttaminen aloitettiin huhtikuussa 2007 kartoittamalla tutkimusongelma, se mitä tutkimuksen avulla täytyy saada selville. Tämän jälkeen toteutettiin Internet-kyselylomake, ja valittiin myyjät joille kysely lähetetään. Kyselyt lähetettiin myyjille sähköpostitse. Tiedonkeruun jälkeen tulokset analysoitiin ja annettiin tilaajan käyttöön.
Tämä kartoitustyö sisältää kysymyslomakkeen laadinnan, kohderyhmän valinnan, tiedon keräämisen sekä tiedon analysoinnin ja toimenpidesuositukset. Kartoituksen tukena on käytetty myös teoriatietoa markkinatutkimuksesta. Kyselyn vastaanottajat ovat valitun yrityksen tuotteen myyjiä.
Tutkimuksen toteuttaminen aloitettiin huhtikuussa 2007 kartoittamalla tutkimusongelma, se mitä tutkimuksen avulla täytyy saada selville. Tämän jälkeen toteutettiin Internet-kyselylomake, ja valittiin myyjät joille kysely lähetetään. Kyselyt lähetettiin myyjille sähköpostitse. Tiedonkeruun jälkeen tulokset analysoitiin ja annettiin tilaajan käyttöön.
Tämä kartoitustyö sisältää kysymyslomakkeen laadinnan, kohderyhmän valinnan, tiedon keräämisen sekä tiedon analysoinnin ja toimenpidesuositukset. Kartoituksen tukena on käytetty myös teoriatietoa markkinatutkimuksesta. Kyselyn vastaanottajat ovat valitun yrityksen tuotteen myyjiä.