Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Koneinvestoinnin kannattavuuden tutkiminen markkinointitutkimusta hyödyntäen : case Terähionta Jansson Ky

Aro, Aapo (2007)

 
Avaa tiedosto
Aro_Aapo.pdf (3.674Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Aro, Aapo
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503124082
Tiivistelmä
Opinnäytetyön päätarkoituksena oli selvittää, onko Terähionta Jansson KY:n kannattavaa investoida kylmäpyörösahanterien teroitusautomaattiin. Asiaan haettiin ratkaisua investoinnin kannattavuuslaskelmien sekä markkinointitutkimuksen avulIa.

Teoriaosuudessa käsitellään investointia, palvelujen markkinointia sekä markkinointitutkimusta. Investoinnin kannattavuuslaskelmien ja markkinointitutkimuksen avulla yritys saa tärkeää lisätietoa päätöksentekovaiheeseen.

Investointilaskentamenetelmäksi valittiin nykyarvomenetelmä, jolla pystyttiin selvittämään, kuinka paljon teroituspalvelua yrityksen tulee pystyä myymään lisää, jotta investointi olisi kannattava. Markkinointitutkimuksen kohderyhmänä olivat puu- ja metalliteollisuuden yritykset Keski- ja Pohjois-Pohjanmaalta. Tutkimuksen tiedonkeruumenetelmänä käytettiin kirje- ja internetkyselyjä.

Investoimalla teroitusautomaattiin yritys pystyy kasvattamaan kapasiteettiaan. Laskelmien perusteella valitulle investointikoneelle pitää saada aikaan lisää myyntiä 10 760 euroa vuodessa kahdeksan vuoden ajan, jotta investointi olisi kannattava. Markkinointitutkimuksella löydettiin yritykselle uusia asiakkaita ja saatiin tärkeää tietoa markkinoista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste