Leppoisaa lomailua järven rannalla : asiakastyytyväisyystutkimus Emolahti Camping -alueelle
Välimäki, Anita (2007)
Välimäki, Anita
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503124096
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503124096
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää kvantitatiivista kyselytutkimusta apuna käyttäen, kuinka tyytyväisiä Emolahti Camping -alueen asiakkaat ovat leirintäalueen tarjoamiin palveluihin ja niiden laatuun. Työn avulla pyrittiin tuomaan julki asiakkailta parannusehdotuksia ja kehittämisideoita leirintäalueen kehittämiseksi.
Työn alkuosa sisältää tutkimuksen toteuttamiseen liittyvän teoriatiedon, johon kuuluu leirintäaluematkailutoiminta Suomessa, asiakastyytyväisyyttä sekä palvelun laatuun liittyviä asioita Työn runko-osa käsittelee asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelun ja toteutuksen. Loppuosa sisältää tutkimustulokset ja tulosten analysoinnin, johtopäätökset sekä yhteenvedon.
Tutkimus toteutettiin kesällä 2007. Tarkoituksena oli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää apuna käyttäen suunnitella ja toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus leirintäalueella majoittuville. Edellisestä kyselytutkimuksesta on muutamia vuosia aikaa, ja sen jälkeen alueelle on rakennettu mm. uusi huoltorakennus. Työntekijät jakoivat lomakkeita asiakkaille sisäänkirjautumisen yhteydessä.
Tutkimuslomakkeita palautui 33 kappaletta. Analysoin palautteen SPSS-ohjelmaa apuna käyttäen Vaikka palautettujen lomakkeiden määrä jäi reilusti alle odotusten, pystyi jo tästäkin määrästä selvästi tekemään johtopäätökset kehittämisehdotuksia varten.
Kehittämisehdotuksiksi nousivat esiin mökkien kunto ja siisteys, minigolf-radan kunnostus sekä ohjattujen ohjelmien ja tapahtumien järjestäminen.
Työn alkuosa sisältää tutkimuksen toteuttamiseen liittyvän teoriatiedon, johon kuuluu leirintäaluematkailutoiminta Suomessa, asiakastyytyväisyyttä sekä palvelun laatuun liittyviä asioita Työn runko-osa käsittelee asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelun ja toteutuksen. Loppuosa sisältää tutkimustulokset ja tulosten analysoinnin, johtopäätökset sekä yhteenvedon.
Tutkimus toteutettiin kesällä 2007. Tarkoituksena oli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää apuna käyttäen suunnitella ja toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus leirintäalueella majoittuville. Edellisestä kyselytutkimuksesta on muutamia vuosia aikaa, ja sen jälkeen alueelle on rakennettu mm. uusi huoltorakennus. Työntekijät jakoivat lomakkeita asiakkaille sisäänkirjautumisen yhteydessä.
Tutkimuslomakkeita palautui 33 kappaletta. Analysoin palautteen SPSS-ohjelmaa apuna käyttäen Vaikka palautettujen lomakkeiden määrä jäi reilusti alle odotusten, pystyi jo tästäkin määrästä selvästi tekemään johtopäätökset kehittämisehdotuksia varten.
Kehittämisehdotuksiksi nousivat esiin mökkien kunto ja siisteys, minigolf-radan kunnostus sekä ohjattujen ohjelmien ja tapahtumien järjestäminen.