Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskeluterveydenhuollon työntekijöiden kokemuksia digichat-palvelun käyttöönotosta

Valtaharju, Essi (2025)

 
Avaa tiedosto
Valtaharju_Essi.pdf (997.3Kt)
Lataukset: 


Valtaharju, Essi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503184451
Tiivistelmä
Tämän soveltavan laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen Espoon koulu- ja opiskeluterveydenhuollon digichat-palvelussa työskentelevien terveydenhoitajien kokemuksia digichat-palvelun käyttöönotosta. Opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä tietoa millaisia kokemuksia ja haasteita terveydenhoitajilla oli koulu- ja opiskeluhuollon digichat-palvelusta. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen Espoon koulu- ja opiskeluterveydenhuollon keskitetyn toimipisteen kanssa.

Tutkimusaineisto kerättiin keväällä 2024 neljältä Espoon keskitetyssä opiskeluterveydenhuollossa työskentelevältä terveydenhoitajalta. Tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoidun teemahaastattelun avulla.

Opiskeluhuollon digichat-palvelu on vielä verraittain uusi asia suomessa, tulosten mukaan digitaalisten palvelukanavien katsotaan olevan hyvinvointialueelle hyödyksi sekä osana tulevaisuuden työnkuvaa. Digichat-palvelut ovat työntekijälle uusi työväline ja asiakkaalle uusi palvelukanava, jota erityisesti opiskelijat käyttävät.
 
The purpose of this applied qualitative research was to survey the experiences of health nurses working in the digital chat service of Espoo's school and student health care service in the Western Uusimaa wellbeing area regarding the adoption of the chat service. The aim of the thesis was to collect information on the experiences and challenges that health nurses had with the school and student health care digital chat service.

The thesis was carried out in collaboration with the centralized office of Espoo's school and student health care within the Western Uusimaa wellbeing area. The research data was collected in the spring of 2024 from four health nurses working in the centralized student health care in Espoo.

The research data was collected through semi-structured thematic interviews. The student health care chat service is still relatively new thing in Finland, and according to the results, digital service channels are considered beneficial for the wellbeing area and part of the future job description. Chat services are a new tool for the employee and a new service channel for the client, which is particularly used by students.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste