Haapajärven Kello-optiikan markkinoinnin vuosisuunnitelma
Niska, Heini (2007)
Niska, Heini
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503244824
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503244824
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia yritykselle markkinoinnin vuosisuunnitelma, jossa käydään läpi yrityksen tärkeimmät sesongit. Sesongit käytiin yksitellen läpi ja kerrottiin mitä on myyty ja millä tavoin markkinoitu, sekä millä tavoin markkinointia voisi muokata.
Työn tarkoituksena oli antaa yritykselle uusia ideoita ja tuoretta näkökulmaa markkinointiviestintää kohtaan. Kaikkien yritysten olisi hyvä välillä tarkkailla kriittisesti omaa mainontaansa ja näin löytää uusia mahdollisuuksia.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee markkinointia, markkinointiviestintää ja kampanjointia.
Markkinoinnin haluttiin olevan enemmän yksilöityä ja kohdistettua. Pyrittiin välttämään yleistä kaikille tarkoitettua mainontaa. Tämä siksi, että tämän päivän mainostulvassa voidaan erottua ainoastaan erilaistamalla ja jatkuvalla uudistumisella. Työssä annettiin myös muutamia vinkkejä jatkuvaan mainontaan.
Kampanjan suunnittelussa käytiin läpi kampanjan tavoite, sanoma, kampanjointivälineet, kampanjapäivät ja kampanjan seuranta. Tarkoituksena oli suunnitella kampanjapäivät niin, että ne on mahdollista toteuttaa. Kampanjan suunnittelun tavoitteena oli myös informoida yritystä mahdollisuudesta toteuttaa kampanja ja miten kampanja suunnitellaan.
Työn tarkoituksena oli antaa yritykselle uusia ideoita ja tuoretta näkökulmaa markkinointiviestintää kohtaan. Kaikkien yritysten olisi hyvä välillä tarkkailla kriittisesti omaa mainontaansa ja näin löytää uusia mahdollisuuksia.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee markkinointia, markkinointiviestintää ja kampanjointia.
Markkinoinnin haluttiin olevan enemmän yksilöityä ja kohdistettua. Pyrittiin välttämään yleistä kaikille tarkoitettua mainontaa. Tämä siksi, että tämän päivän mainostulvassa voidaan erottua ainoastaan erilaistamalla ja jatkuvalla uudistumisella. Työssä annettiin myös muutamia vinkkejä jatkuvaan mainontaan.
Kampanjan suunnittelussa käytiin läpi kampanjan tavoite, sanoma, kampanjointivälineet, kampanjapäivät ja kampanjan seuranta. Tarkoituksena oli suunnitella kampanjapäivät niin, että ne on mahdollista toteuttaa. Kampanjan suunnittelun tavoitteena oli myös informoida yritystä mahdollisuudesta toteuttaa kampanja ja miten kampanja suunnitellaan.