Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kanta-asiakasjärjestelmä Meidän Mari Ky:ssä

Jakola, Heli (2007)

Avaa tiedosto
Jakola_Heli.pdf (3.924Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Jakola, Heli
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503244827
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimii haapajärvinen Marimekko Meidän Mari. Opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella kantaasiakasjärjestelmän hyödyntämismahdollisuuksia Meidän Marissa. Kehittämistehtävä asetettiin neljään osaan seuraavasti: 1. kanta-asiakashakemuslomakkeen, 2. kanta-asiakastietokannan, 3. kanta-asiakaskampanjasuunnitelman ja 4. kanta-asiakaslehden tekeminen.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaslähtöistä liiketoimintamallia, asiakassuhdejohtamista asiakassuhde- ja kanta-asiakasmarkkinointia sekä segmentointia. Kanta-asiakkuuden suhteen tavoitteena oli tutkia, mitä asioita kanta-asiakkuus käsittää. Kanta-asiakasjärjestelmien paljous voi aiheuttaa ongelmia sekä yrityksille että asiakkaille. Tavoitteena oli kehitellä Meidän Marissa joitakin ei-rahallisia etuja, joita ei olisi niin helppo jäljitellä.

Kanta-asiakashakemuslomakkeen avulla saatujen tietojen perusteella suurin osa asiakkaista toivoi rahallisia etuja, esim. alennuksia. Paljon oli kuitenkin toivottu myös kanta-asiakasiltoja ja hyvää palvelua.

Kanta-asiakastietokanta tehtiin Open Office-toimisto-ohjelmaa käyttäen. Siihen voidaan kirjata asiakkaiden perustietojen lisäksi tietoa asiakkaiden toiveista. Kanta-asiakaskampanjasuunnitelma tehtiin hyödyntäen asiakkaiden esittämiä toivomuksia kanta-asiakkuuden suhteen.

Kanta-asiakaslehti tehtiin Microsoft Publisher-ohjelmalla. Siinä kerrottiin Meidän Marin kanta-asiakasjärjestelmästä, sekä siihen liitettiin myös tietoa tarjouksista ja uutuuksista. Kanta-asiakasjärjestelmää voidaan kehittää edelleen asiakkaiden toivomukset huomioiden, Tulevaisuudessa niin kantaasiakasmarkkinointi kuin asiakassuhdemarkkinointi voivat saada uusia muotoja tekniikan kehittymisen myötä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste